Schorsing proceskosten eerste en tweede aanleg bij cassatie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Schorsing proceskosten eerste en tweede aanleg bij cassatie Auteur: dennismec BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 22:43
    —
Als een persoon bij een arrest bij 't Hof in een civiele zaak wordt veroordeeld in de kosten van de eerste en tweede aanleg niet uitvoerbaar bij voorraad en deze persoon gaat in cassatie hebben die proceskostenveroordeling dan een schorsende werking?

Gaat de Hoge Raad uitspraak doen over de kosten in de eerste en tweede aanleg (vanuitgaande dat er een positief cassatieadvies is geweest en de cassatieprocedure is gestart)? Zo ja, kan iemand mij een link van uitspraak laten zien waarin dat gebeurd is?

#2:  Auteur: Alfred777 BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 23:48
    —
Dat de kostenveroordeling door het Hof niet uitvoerbaar bij voorraad verklaart is betekent dat het vonnis geen executoriale titel heeft voor wat betreft die kosten en de deurwaarder het arrest niet kan gebruiken voor direkte inning daarvan. Kennelijk is de eisende partij dat vergeten te vragen.
Maar de rente blijft wel oplopen dus ik zie het voordeel om niet te betalen niet zo in.

Ik vraag me in dit verband ook af of er in eerste aanleg ook geen uitvoerbaarheid bij voorraad voor wat betreft de proceskosten is geoordeeld.

Wanneer er cassatie is ingesteld wil de tegenpartij wel eens wachten met inning van de proceskosten.

De Hoge Raad heeft zo zijn eigen kostenveroordelingsregiem die alleen maar betrekking heeft op de behandeling bij de Hoge Raad.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl