Mag gemeente parkeerverbod instellen zonder verkeersbesluit?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Mag gemeente parkeerverbod instellen zonder verkeersbesluit? Auteur: suhrawardi BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 16:18
    —
Hallo,

In de buurt waar ik woonachtig ben, het Bleiswijkplein te Rotterdam, is een bouwproject. Hiervoor zijn aanpassingen gedaan en parkeerverboden ingesteld. Dit is met omwonenden besproken op een informatie middag (waar ik helaas niet bij kon zijn).
Het parkeerverbod wordt afgedwongen door verkeersborden een gele strepen.
Maar ik kan nergens een verkeersbesluit vinden?

Ik zou graag bezwaar willen maken tegen het verdwijnen van deze 10 tot 20 parkeerplaatsen gezien de parkeerdruk in onze buurt.

Voor zover ik het als leek begrijp, stelt Artikel 12 BABW dat voor deze aanpassingen een verkeersbesluit dient te geschieden?
Waar kan ik dat verkeersbesluit vinden? Is het bespreken op een informatiemiddag met bewoners voldoende?

Hartelijk dank!

P.S. Ik hoop dat ik dit bericht in het goede subforum geplaatst heb, zo niet mijn excuses.

#2: Re: Mag gemeente parkeerverbod instellen zonder verkeersbesluit? Auteur: suhrawardi BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2018 9:47
    —
Inmiddels heb ik een reactie van de gemeente mogen ontvangen:

Quote:

Is er een verkeersbesluit genomen t.b.v. de aanpassingen in het openbaar gebied?

Nee, de aanpassingen in het openbaar gebied zijn van tijdelijke aard, hier is derhalve geen verkeersbesluit voor nodig. De bouwer heeft t.b.v. het gebruik van de openbare weg ook geen vergunning benodigd.


Als niet jurist vraag ik me dan af wat van tijdelijke aard inhoudt?
Uiteindelijk is alles van tijdelijke aard.

En klopt dit? dat bij deze aanpassingen geen verkeersbesluit nodig is als het van tijdelijke aard is? Geldt dat voor alle verkeersborden en een gele streep?

Hartelijk dank!



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl