Aanvullend arbeidsovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Aanvullend arbeidsovereenkomst Auteur: ErBu BerichtGeplaatst: vr 09 mrt 2018 17:15
    —
Beste,

een casus waarvan ik graag wil weten hoe een en ander juridisch in elkaar steekt.

Er wordt een aanvullende arbeidsovereenkomst aangeboden die niet overeenkomt met de feitelijke functie en werkzaamheden en derhalve te laag wordt gewaardeerd volgens de CAO

Werknemer accepteert de aanvullende overeenkomst niet en tekent het contract derhalve niet.

De vragen:
Is het aanbieden van een verkeerd contract op te merken als een daad van 'slecht werkgeverschap' en zijn er wetten overtreden bij het aanbieden van een onjuiste overeenkomst?

Is het weigeren van de werknemer om het contract te tekenen op te merken als een daad van 'slecht werknemerschap' en is dit te zien als werkweigering door de werknemer?

Alvast bedankt Smile

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 12:38
    —
Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar zelf akkoord gaan met een verslechtering van je financiele situatie heb je voornamelijk zelf in de hand.

Je kunt hier mee akkoord gaan omdat je daar zelf mee eens bent (je huidige functie is boven jouw niveau en dat weet je waardoor je akkoord kunt gaan met een lagere functie), of het gewoon niet tekenen.

Het risico kan zijn dat je in je huidige functie door middel van functioneringsgesprekken uiteindelijk kan worden ontslagen. (al gaat dat niet zo simpel als dat ik het zeg).

In je eerste regels geef je echter aan dat het een aanvullende AO betreft, maar later lijkt het om een geheel nieuwe te gaan.

Vraag is nu meer of in de (aanvullende) AO behalve een andere functie ook wordt gekort op het loon. Je kunt natuurlijk wel overeenkomen dat je kwa functie lager wordt ingeschaald, maar je loon verder hetzelfde blijft.
Liggend aan de CAO kan het natuurlijk zijn dat je bepaalde voordeeltjes misloopt die niet (meer) gekoppeld zijn aan de nieuwe functie.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl