Vrije sector/particuliere huurwoning, medehuurder is al 5 jr
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Vrije sector/particuliere huurwoning, medehuurder is al 5 jr Auteur: huurder74 BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 3:24
    —
Hallo allemaal,

Ik ben in 2009 gaan samenwonen in een vrije sector woning, welke via een makelaar wordt gehuurd, met een partner.
Wij staan nog steeds samen op het huurcontract

Na veel agressie is de expartner eind 2012 vertrokken en wilde zich niet uitschrijven van het huurcontract. Ik heb door de gemeente een onderzoek laten doen en de expartner is begin 2013 uit het GBA op dit woonadres uitgeschreven en is sindsdien onvindbaar. (bij een woningbouwvereniging is een gemeentelijk onderzoek genoeg om de partner van het contract te halen)
De verhuurder wilt hem niet van het contract afhalen.
Dus ik kan als ik wil gaan verhuizen de huur niet alleen opzeggen.


Ik ben al bij het juridisch loket geweest en deze hebben als advies gegeven dat ik dien te procederen naar de verhuurder, zodat de verhuurder de woning op mijn naam dient te zetten.

De verhuurder wilt dat ik via het kanton procedeer naar de expartner, dat de woning aan mij toegewezen wordt, maar omdat het een ondeelbaar contract is kan het volgens het juridisch loket niet.



Wat is jullie blik en advies op deze zaak?

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 11:04
    —
Wat de verhuurder wil is niet relevant voor u. Ga de verhuurder (laten) dagvaarden. Grote kans dat hij al voor de zaak dient voldoet aan uw eis.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl