arbeidscontract op basis van arbeidsrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: arbeidscontract op basis van arbeidsrecht Auteur: annie1985 BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2017 14:59
    —
Hoi,

na een jaar als uitzendkracht gewerkt te hebben bij een bedrijf kreeg ik de mogelijkheid om een rechtstreeks contract te tekenen bij hetzelfde bedrijf.

nu werkt het bedrijf niet onder een cao en vallen wij dus onder het kale arbeidsrecht.

ik werk 40 uur, en daarmee bedoel ik dan ook echt 40 uur geen ATV van toepassing of andere regelingen waarbij je een contract van 40 uur heb minder uren aan het werk bent.
Je krijgt per jaar een x aantal uur als vakantie, is dat op dan kun je onbetaald verlof aanvragen. op basis van overuren kun je dus geen extra vrij nemen. Werk je een keer extra dan is dat je eigen tijd
wanneer men onder werktijd naar de tandarts of dokter moet dan kost dit verlofuren of je moet dit ergens "inhalen"
Bij een WW uitkering is er geen sprake van een reparatie van de WW zoals dit in andere sectoren inmiddels wel het geval is.

het is allemaal wel heel kaal, nu heerst hier een structuur dat je als medewerker ideeën kunt uiten maar puntje bij paaltje gebeurt daar niets mee zodoende wil ik eerst wel weten wat er juridisch mogelijk is om hen hierop aan te spreken, arbeidsrecht prima maar volgens mij maken zij zich er erg makkelijk vanaf.

graag uw zienswijze, advies en natuurlijk tips en trics

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 0:34
    —
Je werkgever houdt zich blijkbaar aan de wet en aan de arbeidsovereenkomst (en een CAO is er niet).

Het staat je vrij te onderhandelen over een verbeterd contract (of gewoon over een ander contract: bijv. arbeidstijdverkorting in ruil voor salaris... maar blijkbaar kun je al onbetaald verlof krijgen, dat is dus eigenlijk al geregeld). Maar je werkgever is nergens toe verplicht.

Voor niets gaat de zon op. Het voordeel van een "kaal" contract is dat je zelf kunt bepalen waar je je geld aan besteedt. Wil jij een aanvullende werkloosheidsverzekering, sluit dan zo'n verzekering af. Wil je dat niet, dan kun je van dat geld op vakantie. Andere werknemers hebben die keuze vaak niet.

#3:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 10:46
    —
Het overgrote deel van de Nederlandse werknemers valt niet onder een CAO. U hebt een normale arbeidsovereenkomst, zoals velen die hebben.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl