Meer uren dan contract later op nemen als verlof
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Meer uren dan contract later op nemen als verlof Auteur: josm BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017 13:14
    —
Ik wil een contract voor een project van 20 uur , en 40 uur werken. Bij einde project wil ik me laten uitbetalen met de teveel gewerkte uren om op "vakantie" te gaan. M.a.w. contrakt loopt door voor de periode van de opgeboude dagen zonder dat ik werk. Mijn opdrachtgever zegt dat dit wettelijk niet mag. Klopt dat ?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2017 3:01
    —
Een contract voor een project en opdrachtgever. Je hebt het dus niet over een arbeidscontract.

Als een opdrachtnemer met een opdrachtgever overeenkomt om 20 uur aan een project te werken, dan ligt het niet voor de hand dat de opdrachtnemer voor 40 uur zal krijgen uitbetaald. Zeker niet als de opdrachtnemer al bij voorbaat van plan lijkt te zijn om zich dubbel te laten uitbetalen.

Het lijkt mij eenvoudiger om direct een zo goed mogelijke inschatting te maken van het werk, de tijd die je nodig hebt, en de prijs die je ervoor in rekening wilt brengen. En op basis daarvan dus een overeenkomst op te stellen.

Het is mogelijk dat ik niet helemaal heb begrepen wat je voor ogen hebt.

#3: Re: Meer uren dan contract later op nemen als verlof Auteur: Jeroen V BerichtGeplaatst: za 06 mei 2017 8:59
    —
josm schreef:
Ik wil een contract voor een project van 20 uur , en 40 uur werken. Bij einde project wil ik me laten uitbetalen met de teveel gewerkte uren om op "vakantie" te gaan. M.a.w. contrakt loopt door voor de periode van de opgeboude dagen zonder dat ik werk. Mijn opdrachtgever zegt dat dit wettelijk niet mag. Klopt dat ?

Ik neem aan dat dit een ZZP contract is? (dus niet in loondienst)

Ik ben geen fiscalist of jurist, maar volgens mij mag dit niet, je moet de facturen sturen binnen een bepaalde termijn nadat de werkzaamheden zijn verricht. Lees anders even dit: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/bereken_het_bedrag/hoe_berekent_u_het_btw_bedrag/factuurstelsel

Wat je wel zou kunnen doen is een lange betalingstermijn afspreken. (maar dan zal je wel vooraf de BTW moeten betalen nadat de factuur is verstuurd maar dus voordat de factuur is betaald)

@Bona Fides: hij wil niet 20 uur werken en 40 betaald krijgen als ik het goed begrijp. Hij wil juist 40 uur werken en slechts 20 uur in rekening brengen om vervolgens later als hij niet heeft gewerkt de overige 20 uur kan factureren. Dus 6 maanden 40 uur per week werken, en vervolgens 12 maanden 20 uur in rekening te brengen. (uiteraard heb ik geen idee wat het werkelijke aantal maanden is Smile)



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl