Aanvulling op arbeidsovereenkomst.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Aanvulling op arbeidsovereenkomst. Auteur: Rodijaka1 BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 11:14
    —
Hallo,

Het betreft hier een vraag voor een kennis van mij.

Deze kennis van mij is werkzaam in Noorwegen via zijn werkgever hier in Nederland, dit doet hij al 5 jaar en moet nu volgens de NL wet de sociale verzekeringen laten lopen via Noorwegen. Prima allemaal geregeld.
Het bedrijf in Noorwegen is hetzelfde bedrijf als hier in Nederland en hij blijft in dienst van het Nederlandse bedrijf.
Nu is het Nederlandse bedrijf met een aanvulling op zijn arbeidsovereenkomst gekomen die ik hier graag even wil uiteen zetten.

Artikel 1, aanvang, duur en beeindiging arbeidsovereenkomst.

De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor onbepaalde tijd.
Werknemer verricht zijn werkzaamheden uitsluitend voor de Noorse vestiging(bedrijf).
Wanneer Noorwegen de arbeidsovereenkomst wenst te beeindigen, danwel geen gebruik wenst te maken van de diensten van de werknemer, behoudt (werkgever) zich het recht voor de arbeidsovereenkomst te beeindigen.

Zo al ik het dus lees denk ik dat als men in Noorwegen geen werk meer voor hem heeft of geen gebruik meer van hem wenst te maken, zijn werkgever hier in Nederland hem kan ontslaan, ongeacht of het bedrijf in Nederland wel of geen werk voor hem heeft.

Ik zie deze aanvulling als een overeenkomst op projectbasis, is het project klaar of over, dan is het ook klaar voor hem.
Althans dat recht heeft zijn werkgever hier in
nederland zoals ik het lees.

Hopelijk hebben jullie hier antwoord op.

Mvg Rodijaka

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017 10:39
    —
De werknemer hoeft dit niet te tekenen en moet dat m.i. ook zeker niet doen! Onacceptabel.
Overigens zal de werkgever ook in zo'n geval nog steeds de normale weg moeten bewandelen (dus een procedure of een vaststellingsovereenkomst tussen partijen) om het einde van het dienstverband te bewerkstelligen.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl