Mag werkgever geld terug eisen na beëindiging van contract?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Mag werkgever geld terug eisen na beëindiging van contract? Auteur: jimmycarter BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016 14:44
    —
Hallo allemaal.

Aantal maanden terug ben ik bij mijn vorige werkgever weg gegaan. de maand erna ontving ik plotseling een maand salaris die ik eigenlijk niet had moeten krijgen. Netjes gebeld en aangegeven dat er iets niet goed gaat.

Ik kreeg de opdracht het geld terug te storten op een rekening en ook nog een extra paar honderd euro die ik volgens het bedrijf ook teveel had gehad bij mijn laatste salaris ( dat zouden gewerkte uren zijn na beëindiging van contract). Op de salaris strook staat nergens aangegeven hoeveel uren er gewerkt zouden zijn.

Nu is mijn vraag: Mag een werkgever zomaar geld terug eisen als het over een periode van na beëindiging van contract gaat.

Jimmy,[/b]

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2016 2:42
    —
Als onverschuldigd is betaald, dien jij het betaalde terug te storten.

Als jij hebt betaald gekregen voor een periode na beëindiging van de arbeidsovereenkomst en je hebt in die periode inderdaad ook geen werk verricht, dan is er duidelijk onverschuldigd betaald.

Heb jij wel uren gemaakt na beëindiging van de arbeidsovereenkomst, dan wordt de zaak ingewikkelder.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl