Aangetekend schrijven door ontvanger geweigerd.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Aangetekend schrijven door ontvanger geweigerd. Auteur: Reindert BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016 1:00
    —
Goedemorgen allen,

Heb helaas een werkgever getroffen, die weigert de eindafrekening aan mij te voldoen. Het dienstverband eindigde 31-10-2016.

Zoals gebruikelijk, probeer je dit in eerste instantie, op te lossen door het zenden van aangetekende brief(en). Heb afgelopen 3 november 2016, een aangetekend schrijven richting ex werkgever gestuurd, waarvan ik middels postnl (track & trace) heb vernomen, dat dit aangetekend schrijven door de ontvanger is geweigerd!

Krijg aangetekend schrijven met geweigerd sticker retour.

Hoe hier mee om te gaan? Aangetekend schrijven bevatte de hoogte van de totale eindafrekening.


Groet,
Reindert

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016 9:21
    —
In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op als een aangetekende brief retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter de brief eventueel zelf kan openen.

Verder raad ik aan een arbeidsrechtjurist in te schakelen. Vaak lukt het de jurist door middel van een brief wederpartij alsnog tot betalen te krijgen. En zo niet, dan kan deze voor u een procedure starten.

#3: Re: Aangetekend schrijven door ontvanger geweigerd. Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016 12:32
    —
Reindert schreef:
Goedemorgen allen,

Heb helaas een werkgever getroffen, die weigert de eindafrekening aan mij te voldoen. Het dienstverband eindigde 31-10-2016.

Zoals gebruikelijk, probeer je dit in eerste instantie, op te lossen door het zenden van aangetekende brief(en). Heb afgelopen 3 november 2016, een aangetekend schrijven richting ex werkgever gestuurd, waarvan ik middels postnl (track & trace) heb vernomen, dat dit aangetekend schrijven door de ontvanger is geweigerd!

Krijg aangetekend schrijven met geweigerd sticker retour.

Hoe hier mee om te gaan? Aangetekend schrijven bevatte de hoogte van de totale eindafrekening.


Groet,
Reindert


Uw dienstverband is net een week afgelopen. Het is niet ongebruikelijk dat de eindafrekening pas betaald wordt op het gebruikelijke tijdstip van salarisbetaling, dus eind november.

In hoeverre weet u zeker dat de werkgever de eindafrekening niet zal betalen?



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl