Hoever mag ik gaan (Privacywetgeving)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Hoever mag ik gaan (Privacywetgeving) Auteur: podium BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016 21:25
    —
Ik heb een reel vermoeden dat 1 van mijn werknemers spullen gebruikt zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.
Hoever mag ik nu gaan om mijn spullen te beschermen? Het gaat mij er niet om, om hem te betrappen, maar vooral als afschrikmethode.

Mijn idee is als volgt, de camera zijn niet verborgen en we zullen een bord ophangen met daarop de informatie mbt de opnames

Roldeur, deze deur is noodzakelijk voor het laden en lossen
1 x buiten een camera op de roldeur
1 x binnen een camera op de roldeur

Toegangsdeur, dit is de enige toegangsdeur
1 x binnen een camera op de deur gericht
1 x alarmsysteem met toegangstag (uniek ID per werknemer)

Loods
Diverse cameras om de stellingen/gangpaden te filmen.

Het lijkt me dat op deze manier het onomstottelijk bewijs geleverd kan worden wie er in het pand is en wat diegene aan het doen is.
Ik kies er bewust voor om de verdere werkvloer niet te filmen, ik wil namelijk niet mijn werknemers in de gaten houden, alleen mijn spullen.


Tot slot wil ik het alarmsysteem koppelen aan de loonadministratie. Mag dit wettelijk gezien?

Kom ik met deze spullen wettelijk gezien weg?

Daarbij moet ik melden dat ik 1 werknemer nu 2 keer betrapt heb en dat hij beide keren met een hele slechte smoes wegkomt. Nu vraag ik me af, waren deze 2 keer een incident of zijn dit de 2 keer waarbij ik het gemerkt heb.

Daarbij zijn er het laatste jaar een aantal keer dingen verdwenen. Er komen geen andere mensen in de loods dan mijn eigen werknemers.

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016 11:45
    —
Je mag cameras in je bedrijf ophangen, dat wordt overal bijna gedaan.

Maar... alarmsysteem koppelen aan loonadministratie????
Wat bedoel je daarmee?

#3:  Auteur: podium BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016 12:52
    —
Bij het binnenkomen en het uitzetten van het alarm zal de werktijd van de medewerker beginnen.

Maar ik ben er inmiddels achter dat het praktisch niet mogelijk is. Er kan slechts 1 medewerker het alarm uitzetten. Dus andere medewerkers kunnen met hun tag zich dan niet meer aan of afmelden.
Dus deze vraag vervalt nu een beetje.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl