proces-verbaal zitting
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#16: Re: proces-verbaal zitting Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 12:27
    —
legalrebel schreef:
Ik vraag mij af of er jurisprudentie is over het proces-verbaal van een zitting. De rechters schijnen te denken dat een proces verbaal in het bestuursrecht er weinig tot doet, ook al heb bij de aanvang van de zitting hiervoor een verzoek gedaan. In het civiel recht zijn er uitspraken van de Hoge Raad die het belang van een proces-verbaal bevestigen. De rechters in het bestuursrecht menen dat het proces-verbaal van de zitting weliswaar opgemaakt moet worden als hier een verzoek voor is gedaan, maar dat het proces-verbaal niet uitgewerkt hoeft te worden en dat het al helemaal niet moet worden verstuurd voordat er een uitspraak is. M.a.w. er is geen tijdslimiet gesteld in het bestuursrecht aan een proces-verbaal. Dit maakt het onmogelijk om de beslissing te nemen om in beroep te gaan. Wat gaat hier mis?


Schrijf de president van de rechtbank aan, en verzoek om het PV.

#17:  Auteur: xs BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 19:42
    —
ok

#18:  Auteur: xs BerichtGeplaatst: do 28 feb 2019 18:39
    —
Kan ik evt herziening van de uitspraak vragen bij dezelfde rechter, nu er geen PV van de zitting is en er ook geen cassatie is? Bijv. vanwege nieuw feit dat het Hof ter zitting in 2016 niet kon weten dat de vermeende mondelinge afspraken tot verdeeldheid zouden leiden en dus niet nader schriftelijk door partijen zijn bekrachtigd? M.i heeft fiscus de uitspraak nu misbruikt, ca 50000 euro schade..

#19:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 28 feb 2019 22:52
    —
Feiten achteraf zijn geen nieuwe feiten die tot herziening kunnen leiden.

#20:  Auteur: xs BerichtGeplaatst: vr 01 mrt 2019 17:18
    —
ok



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl