Vraag uitbetaling vakantie uren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Vraag uitbetaling vakantie uren Auteur: roelvvv BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016 19:10
    —
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de uitbetaling van mijn vakantie uren bij een bedrijf dat is overgenomen door een nieuwe eigenaar, kort hierna ben ik weggegaan.
Ik ben in totaal 9/10 maanden in dienst geweest, van Sept 2014 tot Mei 2015. Er was sprake van een 0-uren contract en een opbouw van vakantie uren.

Nu heeft de vorige eigenaar gesjoemeld met cijfers, loonschalen en het niet uitbetalen van vakantie uren. Om mijn vakantie uren te claimen moet ik dus bij de huidige eigenaar van het bedrijf zijn, echter kreeg ik een mailtje van de boekhouder waarin werd verteld dat ik recht had op de vakantie uren van 2015 en niet van 2014.


Klopt dit? Zo nee, wat kan ik hier aan doen?

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: za 06 feb 2016 11:07
    —
Sinds 1 januari 2012 vervallen de wettelijke vakantiedagen die u niet opneemt na een half jaar. Vakantiedagen opgebouwd in 2014 vervallen dus op 1 juli 2015.

Wettelijke vakantiedagen vervallen echter niet na een half jaar als u niet in staat was om deze op tijd op te nemen. Bijvoorbeeld omdat u ziek was. Of omdat uw werkgever het onmogelijk maakte om (genoeg) vakantie op te nemen. In die gevallen geldt een termijn van 5 jaar.

De vervaltermijn van een half jaar geldt ook niet voor bovenwettelijke vakantiedagen. Voor deze extra vakantiedagen gelden de afspraken in uw cao of arbeidsovereenkomst.

Het hangt dus van een aantal aspecten af, maar in uw geval lijkt het mij dat u recht hebt op betaling van alle dagen (omdat u voor 1 juli uit dienst ging).



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl