overgenomen franchise en lopende contracten, help!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: overgenomen franchise en lopende contracten, help! Auteur: Lubie BerichtGeplaatst: di 26 jan 2016 16:59
    —
Mijn buurman heeft een franchise van bedrijf X. Hij heeft een contract (van een jaar) afgesloten met een derde (bedrijf A)inzake narrowcasting (reclameuitingen van bedrijven op een led-scherm), dit hangt in zijn franchise. Het probleem is dat door omstandigheden mijn buurman zijn franchise niet meer kan doorzetten en de franchise wordt overgenomen door het hoofdkantoor van bedrijf X. Nu wil het hoofdkantoor van bedrijf X van dat scherm af van bedrijf A, alleen loopt het contract dat franchisenemer (toentertijd) heeft afgesloten met bedrijf A nog tot juli 2016. Sinds 1 januari 2016 is mijn buurman geen franchisenemer meer van bedrijf X. Wat kan bedrijf H (contractant mbt narrowcasting) nog doen om het hoofdkantoor tegen te houden om dat scherm weg te laten halen? Geldt het contract dat met franchisenemer is afgesloten nog of vervalt dat? op grond waarvan is dat?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 26 jan 2016 22:33
    —
A = H?

De vraag is eerst wie of wat precies een overeenkomst met A heeft gesloten.
Is dat je buurman persoonlijk?
Of is dat een rechtspersoon, bijvoorbeeld een BV?
Bestaat die rechtspersoon nog? Zijn de aandelen in de BV bijvoorbeeld verkocht aan bedrijf X?

#3:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 12:14
    —
Ik denk inderdaad dat H zou moeten zijn: A.
En in aanvulling op de andere vragen van bona fides:
wat heeft de franchisegever overgenomen/teruggenomen? Is dat alleen de franchiseovereenkomst? Of ook enkele andere contracten, zoals de huur? Personeel? Of zelfs het gehele bedrijf? En wat is de rechtsvorm van het bedrijf?
En gaat het alleen om het weghalen? Of alleen om het betalen tot einde overeenkomst? Of om beide? Wat staat er in de narrowcastingovereenkomst met A over een en ander? Wie/wat is de contractspartij van A?
Kortom, u moet meer informatie geven.



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl