ik mag mijn eigen huis niet in
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: ik mag mijn eigen huis niet in Auteur: hetistochnietnormaal BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016 20:16
    —
na mijn scheiding is ex in ons koophuis blijven wonen, in het convenant staat dat ik ten allertijde in het huis mag na overleg,
mijn inboedel staat er nog in.
meerdere keren heb ik een afspraak willen maken om de spullen uit te zoeken, dit is al 2 jaar nu, ex zegt dat ik er niks te zoeken heb, of zegt dat die me er niet wil hebben, hij reageert niet als ik een afspraak wil maken, en ga zo maar door.
zijn advokaat heeft nu gezegd dat ik 3 dagen krijg om mijn spullen op te halen.
dit zou dan pas over een aantal weken zijn.
ik wil al 2 jaar het huis in. om mijn spullen uit te zoeken en mee nemen,
zelfs zonder het inboedelverhaal,, is het ook de afspraak dat ik er ten allertijde mag komen en in mag
mijn advokaat reageert niet , ik zit met een groot probleem,
en sta er alleen voor.
wie heeft dit ook meegemaakt, of wie kan mij helpen

#2:  Auteur: cvb BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016 23:06
    —
Zie b.v. dit topic op een ander forum.
Een paar broers, neven en/of een welwillende verhuizer meegebracht??

#3:  Auteur: Throne BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2016 13:47
    —
En hoe is het nu verlopen?

Als het echtscheidingsconvenant was bekrachtigd door de rechter (wat ik aanneem in dit geval) en er zijn duidelijke afspraken gemaakt over de boedelverdeling, dan had je allang naar een deurwaarder kunnen gaan om je bezittingen terug te krijgen.

Een dergelijke echtscheidingsconvenant heeft de rechtskracht van een rechterlijke beschikking en de afdwingbare afspraken hierin zijn afdwingbaar zonder naar de rechter te gaan.

Voorbeeld: http://www.judex.nl/rechtsgebied/familie_%26_echtscheiding/echtscheiding/artikelen/682/wat-is-een-echtscheidingsconvenant_.htm



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl