Privé berichten vs. privacy
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#16:  Auteur: Josje BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 16:07
    —
Waarom ik toch de mogelijkheid zou willen hebben, om als het moet privéberichten in te kijken is de volgende sistuatie:

Op het forum breekt ruzie uit. Er ontstaat tweespalt en we proberen dat als moderators de kop in te drukken. Vaak keert zich dan tegen het beleid en tegen de moderators (de gebruikers hebben het gevoel dat het forum van hun is, en dat zij de regels mogen bepalen) Vervolgens wordt het ophitsen en de oorlog ondergronds gevoerd. Of te wel, de tegenpartij gaat stoken via Privé-berichten. Of nog erger, een paar mensen krijgen wegens wangedrag een ban. Beginnen vervolgnes hun eigen forum. medlen zich onder een andere nick aan en gebruiken alleen de privéberichten om iedereen op te stoken, wantrouwen rond te strooien en hun eigen project te promoten. Ondergrondse oorlogsvoering, waar heel moeilijk de hand op te leggen is, laat staan hiervoor bewijs te krijgen.

Wat hiermee te doen?


alvast bedankt voor het antwoord

Josje

#17:  Auteur: lexine BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 16:48
    —
Josje schreef:
Op het forum breekt ruzie uit. Er ontstaat tweespalt en we proberen dat als moderators de kop in te drukken. Vaak keert zich dan tegen het beleid en tegen de moderators (de gebruikers hebben het gevoel dat het forum van hun is, en dat zij de regels mogen bepalen) Vervolgens wordt het ophitsen en de oorlog ondergronds gevoerd. Of te wel, de tegenpartij gaat stoken via Privé-berichten. Of nog erger, een paar mensen krijgen wegens wangedrag een ban. Beginnen vervolgnes hun eigen forum. medlen zich onder een andere nick aan en gebruiken alleen de privéberichten om iedereen op te stoken, wantrouwen rond te strooien en hun eigen project te promoten. Ondergrondse oorlogsvoering, waar heel moeilijk de hand op te leggen is, laat staan hiervoor bewijs te krijgen.

Wat hiermee te doen?


alvast bedankt voor het antwoord

Josje


Daar is precies een ding tegen te doen; forum sluiten.
Recht is er om je recht te halen, menselijk gedrag kan je er niet mee veranderen, en de menselijke natuur ook niet.
Ongetwijfeld breekt er wel eens de pleuris uit, maar vergelijk het met een ruzie op een feestje bij jou thuis. Daar stel je ook geen ingewikkelde voorwaarden op en dergelijke. Als je dan mensen er uit zet gaan die ook rustig op straat door.

#18:  Auteur: Josje BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 17:17
    —
Maar waar het mij in dit topic om te doen was:

Is het wettelijk toegestaan om privé-berichten te controleren?
(en natuurlijk zit ik daar helemaal niet op te wachten)

en uit het antwoord van Rikusu
begrijp ik van wel, mits je in de registratie voorwaarde opneemt:

"Gebruikers van het forum stemmen erin toe dat ook prive-berichten steeksproefsgewijs mogen worden gecontroleerd door de beheerder(s) van de website/het forum teneinde toe te zien op naleving van de voorwaarden. Het controleren van prive-berichten zal voor geen enkel ander doel dan dat geschieden"

Zal mijn registratievoorwaarden gaan aanpassen.

Dank allemaal,
Josje

#19:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 17:43
    —
Je kunt niet, mag niet en moet niet willen verhinderen dat mensen via andere kanalen proberen hun eigen clubje op te bouwen. Als een derde klaagt over spam via privé-berichten, en het je op die manier duidelijk wordt dat een bepaald lid zich alleen heeft aangemeld om te zieken, dan kun je het desbetreffende account natuurlijk sluiten. Het is ook mogelijk om iemand op basis van ip-adres uit te sluiten, al is dat niet altijd 100% effectief. Het ongevraagd doorspittten van privé-berichten die niet aan jou zijn gericht is m.i. onbetamelijk en wellicht onrechtmatig, zelfs als je op het forum expliciet aangeeft dat je dit doet.

Ik zie niet in waarom meer normale methoden niet voldoen. Het feit dat je privé-berichten wilt inzien zonder dat de ontvanger hiervan af weet, geeft mij de indruk dat je wilt weten wat er "ondergronds" wordt uitgebroed door de "tegenstanders" van de moderators van het forum. Als het je zo aangrijpt, dan ben ik het met lexine eens dat sluiting van het forum de beste oplossing is.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl