21 jaar test HBO
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: 21 jaar test HBO Auteur: Sri lanka girl BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005 16:45
    —
Hallo!

Ik wil een toelatingstest gaan doen voor het HBO in Leiden of Den haag voor de opleiding Recht....
Heeft iemand die gedaan?Waar bestond het uit , Was het moeilijk???

Thanx

#2:  Auteur: quinty BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005 17:16
    —
ik weet niet of een toelatingstest alleen voldoende zal zijn?? wat heb je als vooropleiding???

zie ook onderstaande link:

http://www.hu.nl/Opleidingen/HBO+Rechten/Praktisch/Toelating.htm?wbc_purpose=Basic&WBCMODE=PresentationUnpublished


en volgens mij is een toelatingstest een aanvullende eis en is dat dus niet eens nodig als je bijv al HAVO op zak hebt....

#3: Re: 21 jaar test HBO Auteur: J.C. BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005 11:24
    —
Sri lanka girl schreef:
Hallo!

Ik wil een toelatingstest gaan doen voor het HBO in Leiden of Den haag voor de opleiding Recht....
Heeft iemand die gedaan?Waar bestond het uit , Was het moeilijk???

Thanx


Voor zover ik weet, is zo’n zogenaamde 21+ test c.q. (toelatings)toets met name specifiek gericht op personen die niet reeds in het bezit zijn van een MBO, HAVO of VWO diploma. Beschik jij over één van de bovengenoemde drie, dan ben je zonder meer toelaatbaar. Zou je beschikken over een VWO diploma – of eventueel een propedeuse van een andere HBO-opleiding – dan zou het mij zeer onverstandig lijken om de opleiding HBO-“rechten” te gaan volgen, dan kan je m.i. beter kiezen voor een academische studie, bijv. Nederlands Recht. Very Happy

#4: 21 jaar test HBO Auteur: Sri lanka girl BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2005 17:34
    —
Ja dat weet ik allemaal wel... maar helaas heb ik geen van die opleidingen...
kvroeg me dus af wie er een toelatingstest heeft gedaan? en hoe ging dat??

#5:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 6:10
    —
Eveneens is een optie om als contractstudent in te schrijven op een Universiteit, als je dan de "hoofdvakken"; Strafrecht, Privaatrecht, Staats- en Bestuursrecht hebt behaald mag je je inschrijven als voltijd rechtenstudent.

#6:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005 17:25
    —
Ook als je alleen een mavo diploma hebt ofzo??????

#7:  Auteur: renevanderwouden BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 20:30
    —
Ik heb zelf zo'n test gedaan voor de lerarenopleiding en ik kan je vertellen: 'denk er niet te makkelijk over'. Veel docenten zien je dan toch niet als volwaardig terwijl je dat wel kunt zijn.

Als je bent geslaagd, dan zou ik met aanvang van het nieuwe cursusjaar er niet met te veel mensen over hebben. Mensen kunnen echt vooroordelen hebbeb, ook die van een juridische faculteit.

#8:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 21:28
    —
Eva schreef:
Ook als je alleen een mavo diploma hebt ofzo??????

Ja ook met een MAVO.

#9:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 23:41
    —
Eva schreef:
Ook als je alleen een mavo diploma hebt ofzo??????

Waarom niet? Als je bijv. het colloqium doctum haalt zegt dat toch wat?

#10:  Auteur: renevanderwouden BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 23:58
    —
Eva schreef:
Ook als je alleen een mavo diploma hebt ofzo??????


Ik heb zo'n MAVO diploma.

#11:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 0:31
    —
In ieder geval heel erg veel succes!!!

Misschien is informeren bij desbetreffende Hogescholen een optie? Idea



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl