Arrest(en) over verschoningsrecht van advocaten mbt 126m Sv
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Arrest(en) over verschoningsrecht van advocaten mbt 126m Sv Auteur: Godfried BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 14:20
    —
Ik ben opzoek naar een arrest over verschoningsrecht van advocaten mbt 126m Strafvordering, wie kan mij helpen?

Moderatie: titel aangepast

#2:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 14:28
    —
Zoek even op de universiteit in de kluwer plaza zou ik zeggen.

#3:  Auteur: Godfried BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 14:39
    —
Zo slim was ik zelf ook nog wel. Echter ben ik op dit moment dingen aan het uitzoeken en kan nu, op zaterdag, niet even naar de Uni.
Bedankt voor je vriendelijk hulp...

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 20:49
    —
Kun je niet op afstand inbellen?

#5:  Auteur: quinty BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 0:14
    —
ik vraag me overigens af of er specifieke arresten zijn mbt verschoningsrecht EN art 126m Sv

ik kan je wel zo een aantal arresten geven mbt het verschoningsrecht van een advocaat in het algemeen.........

#6:  Auteur: Godfried BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 18:09
    —
De behulpzaamheid is op het moment niet erg hoog moet ik bekennen. Natuurlijk zijn er mensen die, in het kader van tijdsbesparing en/of gemakszucht, op een relatief eenvoudige manier informatie proberen in te winnen en (te) snel vragen stellen op dit forum. Mijns inziens is dat niet op mijzelf van toepassing. Ik denk graag mee over de juridische vragen die op dit forum gesteld worden en probeer daar een bijdrage aan te leveren.
Als ik een vraag stel of iemand toevallig een dergelijk arrest kent en dan zulke antwoorden ontvang verbaas ik mij enigszins.

[/quote]Kun je niet op afstand inbellen?[quote]

Als ik dat kon had ik dat vanzelfsprekend wel gedaan! Brick wall

P.s. excuses Nemine contradicente. dat ik lichtelijk offtopic ga

#7:  Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 19:23
    —
Godfried schreef:
Quote:
Kun je niet op afstand inbellen?


Als ik dat kon had ik dat vanzelfsprekend wel gedaan! Brick wall

P.s. excuses Nemine contradicente. dat ik lichtelijk offtopic ga

Het lijkt me dat deze vraag als een tip bedoelt is. En een steengoede imho! Slechts een beperkt aantal mensen weten namelijk dat met de huidige webtechnologie ook thuis (of elders 'op afstand') gebruik gemaakt kan worden van de kennisfaciliteiten die men als student doorgaans enkel in de (u)bieb raadpleegt.

Hoewel ik je momenteel niet kan helpen, ben ik wel benieuwd naar de achtergrond van je gestelde vraag/verzoek. Dat helpt overigens ook om 'goodwill' te kweken bij de personen die je vraag wel kunnen beantwoorden. Daarnaast kun je eventueel ook je profiel informatie aanvullen. Ook dat kan bijdragen, denk ik.

Om meer betere lezers van dit onderwerp te realiseren, zal ik de titel van deze discussie aanpassen.

Overigens vind ik de 'waarom-gun-jij-wie wat-in-deze-online-gemeenschap-vraag' en hoe te verbeteren een erg goede discussie waard, welke beter kan plaatsvinden onder feedback.

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 19:57
    —
Webmees begrijpt mij. Very Happy Want het klopt dat veel mensen daar absoluut niet van op de hoogte zijn en het kon dus dat je ineens tot een wonderbaarlijk plezierige ontdekking kwam.

V.w.b. de vraag: heb zojuist ingelogd op Kluwer Plaza. Kan daar wel documenten vinden waar 126m Sv. in wordt genoemd, maar niets in combinatie met verschoningsrecht.

Maar ja, wanneer ik ze gevonden zou hebben, dan werd het weer wat lastig, omdat je immers het hele arrest zult moeten inzien en dat lukt dus niet.
Verder zou iets meer toelichting inderdaad prettig zijn geweest, want dat maakt alternatief zoeken c.q. zoeken op evt. andere toepasselijke woorden mogelijk.

Daarop dus maar even geGoogled en daar kom ik o.a. op deze (geen idee of het je verder helpt)

Voor meer resultaten: zoek op 126m verschoningsrecht (zonder "" en zonder +) Dat leverde mij in elk geval meer op dan de Kluwer.

Succes!



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl