Papieren machtiging tot automatische incasso (SEPA)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Papieren machtiging tot automatische incasso (SEPA) Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 15:18
    —
De ABN AMRO meld dat alleen papieren machtiging geldig zijn. Ik heb de verordening 260/2012 gevonden. Ik kom hierin wel tegen dat de datum van ondertekening van het mandaat vastgelegd moet worden, maar nergens vind ik dat de ondertekening op papier moet worden gedaan. Weet iemand waar dit geregeld is of hoe dat zit?

#2:  Auteur: mattjeu BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2016 12:44
    —
dat is een voorwaarde voor het deelnemen aan de mogelijkheid om automatische incasso's te incasseren bij currence. staat voor zover ik weet niet in de wet, maar alleen in de av van currence.

#3:  Auteur: ArneL BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2016 20:58
    —
Die EU-verordening bepaalt inderdaad niet expliciet in welke vorm de machtiging moet worden gegeven zo te zien. Aangezien artikel 2 slechts bepaalt dat een dergelijk 'mandaat' een 'uitdrukking van instemming en machtiging' inhoudt denk ik niet dat het eisen van een schriftelijke machtiging daarmee in overeenstemming met de verordening is. Als je hier meer zekerheid over wilt hebben kun je de Europese Commissie een e-mailtje sturen.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl