Voorbeelden van buitenlandse stages of exchange projects
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

#1: Voorbeelden van buitenlandse stages of exchange projects Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:15
    —
Voor mij als eerstejaars is het nog veel te vroeg om over buitenlandse stages of exchange projects na te denken. Maar toch handig om alvast over na te denken, of voor anderen op dit forum die er wel aan toe zijn.

Ik heb eigenlijk nergens, op de uni, op relevante rechtensites, in advertenties etc., reclame of aansporing gezien om naar het buitenland te gaan voor je (rechten)studie.
Zijn er mensen die leuke voorbeelden weten, websites met info kennen, eigen ervaring (of van kennissen) willen delen etc.?

Moderatie: titel onderwerp

#2:  Auteur: Jerry BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 23:48
    —
Hey Michele, leuk om te zien dat er nog een eerstejaars rechtenstudent uit Rotterdam op dit forum zit!

Ik kwam toevallig net op de website van de JFR (www.jfr.nl), waar stond:

Quote:
Vanaf heden is de inschrijving van ILPRotterdam 2004 begonnen! Heb je zin in een unieke studiereis naar de V.S. kijk dan eens op www.
ilprotterdam.nl


Er is dus wel degelijk een aanbod op de uni voor studiereizen!

Groetjes,

Jerry

#3:  Auteur: Kafka BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2004 6:34
    —
De link moet dus zijn ILP
Je had er per ongeluk een enter tussen gezet.

#4:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2004 14:11
    —
Ha, mooi, een eerste aanknopingspunt!
Nog anderen met dit soort info? Misschien mensen die het zelf gedaan hebben of mensen kennen die het gedaan hebben met leuke weetjes / info?

#5:  Auteur: Koen BerichtGeplaatst: do 29 jan 2004 18:22
    —
hallo daar,

Ik weet niet of jullie mijn vorige post hebben gezien. De ander topic over studeren in het buitenland.
Ik ben in mei weer terug en als je wat info wilt over een langere tijd in het buitenland dan kan ik je die wel geven. Ik studeer ook in Rotterdam ben 3e jaars en je kan me normaal ook wel vinden op een JFR borrel.

Wat betreft de studiereis door de JFR, ik kan je alleen maar aanmoedigen om daar mee mee te gaan. Ik ben zelf vorig jaar geweest naar San Francisco het was een ervaring om nooit te vergeten.
Let wel even op dat je minimaal 2e jaars moet zijn om mee te gaan dit inverband met de voorkennis die je moet hebben.
Maar vooral doen!

#6:  Auteur: student BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 17:53
    —
Op deze website http://www.lucprograms.com/index2.htm kan je in de zomer naar de universiteit van Berkeley of UCLA (los Angeles)! Je mist zo geen studietijd in Nederland en toch een beetje zomer en je hebt dan toch de 'buitenland' ervaring.

#7:  Auteur: Siego BerichtGeplaatst: di 21 dec 2004 11:02
    —
Ik heb wel enige gegevens die relevant zijn voor Leidse studenten Very Happy .
http://www.law.leidenuniv.nl/index.php3?m=26&c=158

#8:  Auteur: themis BerichtGeplaatst: do 27 jan 2005 16:46
    —
Op www.rechtenstudie.nl staat ook informatie over studeren in het buitenland

#9:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 27 jan 2005 20:18
    —
ELSA (de European Law Students Association) doet ook van alles en ook dit jaar wordt er een studiereis georganiseerd. Zie bijvoorbeeld http://www.elsanederland.nl/ en dan history aanklikken.

#10:  Auteur: heijd316 BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2007 20:10
    —
Voor wat betreft de EUR is het International Office het eerste aanspreekpunt, te vinden via Sin-Online. Op de website staat veel info, inclusief verslagen van studenten. Buiten dat zijn ze heel behulpzaam als je contact met ze opneemt Very Happy.



Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl