Inleiding Handelsrecht / International Business Law
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

#1: Inleiding Handelsrecht / International Business Law Auteur: wvdberg1983 BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015 17:43
    —
Hi, ik volg een juridische opleiding (HBO bachelor) bij het NCOI en ben op het moment beland bij de module International Business Law - beter bekend als Internationaal Handelsrecht.

Het studiemateriaal dat hiervoor gehanteerd wordt is het boek Inleiding Handelsrecht, 6e druk, auteur: prof. mr. PH.H.J.G. van Huizen. Afgezien dat dit boek is geschreven voor het basisdoctoraal onderwijs (wat volgens mij gelijk staat aan een master), is het volgens het NCOI niet nodig dat er een wettenbundel toegestaan wordt tijdens het examen.

Dit is mijn laatste juridische module (hiervoor Inleiding Rechten, Juridische en Communicatieve Vaardigheden, Juridische Aspecten Vastgoed en Makelaardij, succesvol afgerond) en ik heb tot nu toe nog geen een keer meegemaakt dat de wettenbundel niet gebruikt mocht worden tijdens het examen. Terwijl de voorgaande modules op HBO niveau waren.

Ook mijn collega (ex kandidaat notaris) was erover verbaasd dat een wettenbundel niet toegestaan zou zijn, zij heeft dit boek in 1996 (!!) ook als lesstof gehad.

Mijn vraag aan jullie, wie heeft dit boek ook als lesstof gehad en hoe ging dit eraan toe met het examen?



Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl