camera beelden van mishandeling aan derden tonen ter vermaak
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: camera beelden van mishandeling aan derden tonen ter vermaak Auteur: Big Alf BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 7:34
    —
Ik ben slachtoffer geworden van een ernstige mishandeling waarvan camerabeelden zijn gemaakt. De beelden zijn gemaakt door de beveiligingscamera op het bedrijfsterrein. Nu heeft mijn werkgever deze beelden niet alleen aan de politie getoond, maar ook aan meerdere andere personen. Dit betrof o.a. overig personeel, leveranciers, kennissen van mijn werkgever en meer mensen die deze beelden ter (leed) vermaak gezien hebben.
Ik ben hierover door meerdere mensen aangesproken, met de bevestiging dat ze de beelden hebben gezien. Dit heeft mij zeer aangegrepen, naast alle impact van de mishandeling, wordt ik nu ook nog geconfronteerd met het feit dat de camerabeelden aan een ieder die het wil zien worden getoond.
Ik heb mijn werkgever hierop aangesproken., maar die vind dat hij niks verkeerd heeft gedaan. Mijn vraag is, of het vertonen van deze beelden behalve dan aan de politie, strafbaar is.

#2:  Auteur: Bronza BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 9:43
    —
Afgesloten bedrijfsterrein?
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_camera_werkplek.aspx

#3:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 10:34
    —
Wat naar voor u! Wat uw werkgever doet/deed met de beelden is onrechtmatig. De werkgever moet de schade die u als gevolg hiervan lijdt vergoeden. Werkgever is wellicht ook aansprakelijk te stellen voor de andere gevolgen van de mishandeling.
En wilt u hier nog wel blijven werken? Mijn advies is juridische hulp in te schakelen om u hierbij te helpen.

#4:  Auteur: Big Alf BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 12:16
    —
Bronza schreef:
Afgesloten bedrijfsterrein?
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_camera_werkplek.aspx


De mishandeling vond plaats tijdens mijn werk als beveiliger, bij de hoofdingang van het terrein. De camera is er in principe om de slagboom inde gaten te houden.
Het gaat om de hoofdingang van een camping.

#5:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 12:33
    —
Wat de werkgever doet met de gemaakte beelden in kwestie blijft onrechtmatig.

#6:  Auteur: Big Alf BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2014 7:25
    —
Er speelt nog meer tussen mij en mijn werkgever, binnenkort heb ik een gesprek met hem en iemand van de arbodienst. Dit onderwerp en uw antwoorden komen dan zeker ter sprake.

Ik dank u voor het advies

#7:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2014 8:42
    —
Gaat er iemand met u mee? Hoe bereidt u zich voor op dit gesprek? Het is belangrijk dat u dit goed aanpakt. Zie mijn persoonlijke bericht aan u.

#8:  Auteur: Big Alf BerichtGeplaatst: za 13 sep 2014 9:27
    —
Ik neem inderdaad iemand mee die enige kennis van zaken heeft en heb ook overleg gehad met het juridische loket.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl