Beperkte aansprakelijkheid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Beperkte aansprakelijkheid Auteur: biscotte1982 BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2014 6:06
    —
Hallo,

Ik ben woonachtig te België. Ik ben van plan om via een Nederlandse uitgeverij (Free Musketeers) mijn gedichtenbundel te publiceren. Ik heb tot nu toe echter nog geen contract ondertekend, te meer om één van de puntjes in het contract waarover ik graag meer advies zou willen.


Kan iemand mij onderstaande beter uitleggen?


Beperking aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van de uitgever uit hoofde van de overeenkomst met de auteur is beperkt tot een zodanig bedrag als naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid in verhouding staat tot de overeengekomen prijs en is in ieder geval beperkt tot het bedrag van de uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval. Indien en voor zover welke reden dan ook geen uitkering krachtens een eventueel geldende verzekering mocht plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de auteur in het kalenderjaar dat de schade veroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan aan de royalty's van de uitgever heeft ontvangen, tot een maximum van € 10.000,00.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl