Spoordeelweken NS
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Spoordeelweken NS Auteur: gebaltje BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014 16:47
    —
Hallo,

De NS geven weer kortingen in de zogenaamde 'Spoordeelweken'. Er zitten ook meereiskaarten bij. Hiermee kun je gratis meereizen met iemand (van 12 jaar of ouder) die een geldig vervoersbewijs heeft (m.u.v. Kruidvat-kaartjes en soortgelijke acties). Bijvoorbeeld met een vriend, broer, collega of ander persoon die je kent en waarmee je reist of 'sneaky' met een onbekende, waar je van tevoren aan vraagt of je misschien met hem/haar mag meereizen.
Nu ben ik van plan om het meereiskaartje te gebruiken zonder dat ik met een bekende meereis of het een onbekende van tevoren vraag. Formeel ben ik niet in overtreding, aangezien ik meereis met misschien wel honderden reizigers die ouder zijn dan 12, die beschikken over een geldig vervoersbewijs. Bij een vervoerscontrole zou ik me dan ook niet hoeven te verantwoorden, lijkt me, aangezien ik formeel voldoe aan de voorwaarden. Mag ik een boete krijgen en zo ja, is er een kans dat ik die succesvol kan aanvechten?
Bedankt!

#2: Re: Spoordeelweken NS Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014 17:25
    —
gebaltje schreef:
Mag ik een boete krijgen en zo ja, is er een kans dat ik die succesvol kan aanvechten?

Je kunt een boete krijgen en je kansen acht ik zeer gering.

Als je een ludiek statement wilt maken dan kun je gaan liften en een stuk karton. Als een reiziger dan aangeeft dat je met hem mee mag rijden dan heb je geen problemen.

#3: ivm aanbiedingen NS Auteur: LisettedeGroot BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014 1:16
    —
In september bood de NS per e-mail mij en andere houders van een kortingkaart een voordelige meereiskaart aan. De voorwaarden waren op mij zeker van toepassing. Na het ingeven van de nodige informatie op de website van de NS komt er een onaangename verassing: men moet via internet bankieren betalen. Dat heb ik niet, is een bewuste keus die verder geen probleem zou moeten zijn. Na telefonisch contact met NS blijft men daar volhaden dat men dus niet met een creditcard (een algemeen geaccepteerd betaalmiddel tegenwoordig) kan betalen, maar dat men dus alleen met internetbankieren kan betalen. NS heeft geen geldige reden genoemd voor deze extra voorwaarde. Ik vind dit schandalig, zeker omdat men bewust vaste klanten benadert en deze dan opeens met een extra voorwaarde confronteert. Daar heeft NS niets over te zeggen. Heeft iemand hier een mening over of ervaring mee?



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl