Kosten opleiding advocaat-stagiaire zelf betalen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Kosten opleiding advocaat-stagiaire zelf betalen? Auteur: Mara2010 BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 15:32
    —
Zojuist las ik dit bericht op mr. Online:

http://www.mr-online.nl/juridisch-nieuws/23640-instroom-nieuwe-advocaten-keldert

Dat de arbeidsmarkt niet een erg rooskleurig perspectief biedt, is denk ik wel algemeen bekend. Zelf ben ik nog niet afgestudeerd. Naar verwachting zal dit heuglijke feit over 1,5 jaar ongeveer gaan plaatsvinden. Ik denk dat best bereid zou zijn om (een deel van) de kosten voor de opleiding voor mijn eigen rekening te nemen, als dit de sleutel tot mijn droombaan zou zijn. Wat jullie? Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het "probleem"?

#2: Re: Kosten opleiding advocaat-stagiaire zelf betalen? Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 17:22
    —
Mara2010 schreef:
Zojuist las ik dit bericht op mr. Online:

http://www.mr-online.nl/juridisch-nieuws/23640-instroom-nieuwe-advocaten-keldert

Dat de arbeidsmarkt niet een erg rooskleurig perspectief biedt, is denk ik wel algemeen bekend. Zelf ben ik nog niet afgestudeerd. Naar verwachting zal dit heuglijke feit over 1,5 jaar ongeveer gaan plaatsvinden. Ik denk dat best bereid zou zijn om (een deel van) de kosten voor de opleiding voor mijn eigen rekening te nemen, als dit de sleutel tot mijn droombaan zou zijn. Wat jullie? Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het "probleem"?


Als arts zonder ambities in de advocatuur is voor mij deze discussie minder relevant, maar gelet op het gemiddeld salaris van (naar ik begreep) EUR 2000-2200,00 betaalt de gemiddelde stagiair nu reeds zijn eigen opleiding, gelet op de hoeveelheid rotklusjes die hem of haar worden toebedeeld, een salaris wat ongetwijfeld niet ver af ligt van een ervaren secretaresse op HBO-niveau. Zonder stagiairs kunnen ook veel kantoren niet functioneren op basis van de huidige tarieven.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl