recht op facebook pagina naam
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: recht op facebook pagina naam Auteur: sanderw16 BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2013 22:24
    —
Ik heb een half jaar geleden een facebook pagina gemaakt met een naam waarmee ik binnenkort een bedrijf wil beginnen. Alleen kreeg ik een bericht van iemand die dezelfde naam wil gebruiken. Hij heeft de naam al bij de kwk geregistereed met een lidwoord er voor.

Die naam kan ik dus niet meer gebruiken als bedrijfsnaam. Maar volgens deze persoon mogen wij deze naam niet meer gebruiken in onze facebookpagina. Mijn vraag is of ik deze facebookpagina mag houden of dat ik deze moet afstaan.

volgens deze persoon moet ik de pagina binnen 48 uur verwijderen. Volgens hem geld artikel 5 uit van deze pagina http://www.ivir.nl/wetten/nl/hnw.html

#2:  Auteur: svdongen BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013 23:04
    —
Heb je nog geen beginsel van een onderneming gedreven met jouw naam?
In ieder geval graaft die ander zijn eigen graf: hij beroept zich op art. 5 dus stelt hij dat jij een handelsnaam voert. Jij voert die echter al veel langer, dus moet hij nou juist ophouden deze te voeren. In het geval dat jij geen handelsnaam voert, is art. 5 ook niet van toepassing. Je hoeft dus sowieso niet te stoppen met het voeren.
De vraag is echter of je die ander nu kunt stoppen met voeren en binnenkort een onderneming onder jouw naam als bedrijf kunt gaan beginnen bij de KvK.

#3:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013 9:29
    —
Die ander heeft de naam geregistreerd bij de KvK, dus die gaat voor.
Facebook heeft geen geregistreerde namen, dus daar kan je geen recht hebben op een naam.

#4:  Auteur: svdongen BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013 23:20
    —
hilde12 schreef:
Die ander heeft de naam geregistreerd bij de KvK, dus die gaat voor.

Dit begrijp ik niet, Hilde. Zou je dat kunnen toelichten? Het gaat toch om het voeren van een naam?

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 05 okt 2013 1:10
    —
svdongen schreef:
Jij voert die echter al veel langer

Ik lees slechts dat TS een half jaar geleden een facebookpagina heeft aangemaakt. Dat is nog geen voeren van een handelsnaam. TS moet zijn bedrijf nog beginnen, schrijft hij zelf.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl