Kortingsactie intrekken ?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Kortingsactie intrekken ? Auteur: Japio BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 12:51
    —
Hallo,

ik heb voor mijn studie een opdracht gekregen en een onderdeel daarvan is de onderstaande vraag. Ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken en met welke aspecten ik rekening moet houden... kan iemand mij helpen ??

Modern Wonen geeft tijdens de woonmaand oktober op een aantal designmeubelen een korting van 10%. Die meubelen kan Mertens weer met een korting van 15% van zijn inkooporganisatie betrekken. Mertens is daarbij wel gebonden aan een bepaald aantal. Boven dat aantal vervalt de korting en geldt de normale inkoopprijs. Mertens vraagt aan jou of hij tijdens de woonmaand deze kortingsactie kan intrekken. Zo nee, hoe hij dan kan voorkomen dat hij meubels duurder moet inkopen en wel goedkoper dan normaal moet verkopen?

Alvast bedankt !
Jaap

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 13:27
    —
NOFI,

maar als je geen flauw idee hebt waar je moet zoeken, ben je dan niet met de verkeerde studie bezig ?

#3:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 14:00
    —
Quote:
maar als je geen flauw idee hebt waar je moet zoeken, ben je dan niet met de verkeerde studie bezig ?

Steven, aangezien Japio zijn profiel niet heeft ingevuld, kun je niet eens weten met welke studie hij bezig is. Dat hoeft niet per definitie rechten te zijn.

Hoewel het eerste deel van de vraag kan worden beantwoord met en verwijzing naar aanbod en aanvaarding, klinkt het tweede deel (Zo nee, hoe hij dan kan voorkomen dat hij meubels duurder moet inkopen en wel goedkoper dan normaal moet verkopen?) meer als een economische vraag.

Japio, voordat we het bos gaan verbergen met juridische bomen, wat voor studie doe je?

#4:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 16:58
    —
Voeg toe: zolang de voorraad strekt.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl