Salaris juridisch medewerker
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: Salaris juridisch medewerker Auteur: VerareV BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 11:01
    —
Hallo allemaal!

Een week nadat ik mijn masterbul in ontvangst heb genomen kreeg ik te horen dat ik bij een middelgroot advocatenkantoor (ong. 20 advocaten) op arbeidsvoorwaardengesprek mag komen! Ik ben er ontzettend blij mee! Maar na enige research op het internet vind ik het nog moeilijk om in te schatten wat ze me ongeveer zullen gaan bieden.. Is hier iemand die ook juridisch medewerker is en WO heeft gedaan? Verder nog tips and tricks?

Bedankt!

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 11:52
    —
Dus niet als advocaat-stagiair, maar als juridische medewerker? Dan is er dus slechts beperkt sprake van een opleiding en kun je vragen wat een net afgestudeerde WO'er kan vragen en in ieder geval meer dan wat een advocaat-stagiair gemiddeld zou krijgen. Hierbij neem ik aan dat het gaat om een functie op WO-niveau.

Laatst aangepast door bona fides op zo 08 sep 2013 11:57, in totaal 2 keer bewerkt

#3:  Auteur: VerareV BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 11:55
    —
Ja klopt, ze hebben helaas (nog) geen plek voor een advocaat-stagiaire..

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 11:59
    —
VerareV schreef:
Ja klopt, ze hebben helaas (nog) geen plek voor een advocaat-stagiaire..

Als je denkt daar een kans te maken als advocaat-stagiair zou je genoegen kunnen nemen met het salaris van een advocaat-stagiair. Of zelfs minder, als je in feite hopeloos bent en de functie als een soort uitgebreide stage (dus niet advocatenstage) ziet... Misschien een inschatting maken van hoe aantrekkelijk je op dit moment bent voor advocatenkantoren als advocaat-stagiair. Heb je weinig om te laten zien qua cijferlijst en CV, en wil je uiteindelijk advocaat worden, dan kan het nuttig zijn om nu te investeren. Maar op andere plaatsen, bijv. bij de overheid, kun je natuurlijk ook nuttige ervaring als juridisch medewerker opdoen.


Laatst aangepast door bona fides op zo 08 sep 2013 12:04, in totaal 1 keer bewerkt

#5:  Auteur: VerareV BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 12:03
    —
Bedankt voor je reactie!



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl