inkomen zonder verblijfsvergunning
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: inkomen zonder verblijfsvergunning Auteur: dwidiarso BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 13:33
    —
ik ben meer dan 15 jaar in nederland met verblijfsvergunning regulier bepaalde tijd die elk 5 jaar verlengt moest worden.
ongeveeer 6 maanden geleden aanvraag ingediend om te verlengen maar tot heden niets vernomen.
nu ben ik alleen in bezit van een indonesische paspoort.
ik moest mijn baan daardoor opgeven ivm niet rechtmatig verblijf in nederland.
dus maanden zonder werk en inkomen.
momenteel heb ik geen inschrijfadres.
heb ik recht op inkomen???

#2:  Auteur: Teb BerichtGeplaatst: di 23 jul 2013 0:37
    —
Uit uw verhaal kan ik een aantal zaken niet opmaken:

1. Waarom heeft u niet eerder aan de bel getrokken ? 6 maanden voor een verlenging is ongebruikelijk.

2. Waarom denkt u dat u onrechtmatig in Nederland verblijft ?

3. Heeft u zich uitgeschreven bij de gemeente ? Indien ja, waarom ?

#3: Re: inkomen zonder verblijfsvergunning Auteur: Prawo BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014 17:03
    —
dwidiarso schreef:
ik ben meer dan 15 jaar in Nederland met verblijfsvergunning regulier bepaalde tijd die elk 5 jaar verlengt moest worden.
ongeveer 6 maanden geleden aanvraag ingediend om te verlengen maar tot heden niets vernomen.
nu ben ik alleen in bezit van een Indonesisch paspoort.
ik moest mijn baan daardoor opgeven ivm niet rechtmatig verblijf in Nederland.
dus maanden zonder werk en inkomen.
momenteel heb ik geen inschrijfadres.
heb ik recht op inkomen???

Weliswaar een oud bericht en is het probleem ondertussen al opgelost.

Om te beginnen ben je langer dan 10 jaar in Nederland, ik neem aan zonder verblijfsgat (je hebt steeds op tijd verlenging van je verblijfsvergunningen aangevraagd). Dan heb je recht op de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd. Zonder verdere voorwaarden (los van het inburgeringsvereiste).
Omdat je werkt heb je vaak al na vijf jaar recht op deze vergunning voor onbepaalde tijd. Zelfs met de aantekening voor langdurig ingezeten derdelanders.
Hoe je een en ander aanvraagt volgt vanzelf uit het betreffende aanvraagformulier.
Quote:
Begin met 'Ik wil in Nederland blijven'. Aan het eind van de dialoog kunt u eventueel een aanvraagformulier online invullen en printen.

Over die aanvraag mag de IND zes maanden doen. Vaak gaat het veel sneller. Loopt je verblijfsvergunning eerder af bel dan de IND informatielijn en maak een afspraak voor het plaatsen van een sticker "vervolgprocedures" in je paspoort. Daarin zal worden aangetekend dat je gewoon mag werken. Je baan verliezen zal dus niet zo snel aan de orde zijn. Bovendien gelden hier de gewone regels van het arbeidsrecht m.b.t. doorbetaling van loon, opzegging enz.. Al zal een werkgever wel makkelijk een ontslagvergunning krijgen in het geval je niet mag werken omdat er met je verblijfsvergunning iets niet in orde is. Maar dat laatste zal niet snel het geval zijn als je tijdig verlening hebt gevraagd.

Wat was de beperking van de verblijfsvergunning die je steeds hebt laten verlengen? Want daar kan ook nog wel eens een probleem ontstaan.

.



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl