Vraagje omtrent jurisprudentie onderzoek
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

#1: Vraagje omtrent jurisprudentie onderzoek Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: di 02 jul 2013 15:01
    —
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of iemand mij wat tips kan geven over een goed jurisprudentie onderzoek. Welke vragen moet je je zelf stellen na het lezen van een vonnis/arrest?

Dit is puur voor het verruimen van juridische kennis die ik wil op doen.

Ik hoor graag van jullie of iemand we verder kan helpen. Op dit moment vind ik het nog best lastig Rolling Eyes

Thanks you Smile

#2:  Auteur: jeroen1989 BerichtGeplaatst: za 06 jul 2013 12:19
    —
Deze vraag kan ik zo niet beantwoorden, omdat ik niet weet in het kader waarvan je jurisprudentie onderzoek doet? Doe je dit voor je scriptie? Voor een annotatie? Wat is de aanleiding tot jurisprudentie onderzoek?

#3:  Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2013 22:14
    —
Bedankt voor je reactie.

Het gaat er om om de jurisprudentie in te duiken en zo mijn juridische kennis te verbreden. Waarom komt een rechter tot zijn/haar uitspraak.

Als iemand een andere manier heeft om je juridische kennis op te doen, naast de school boeken, hoor ik dat graag!

#4:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: di 09 jul 2013 9:05
    —
Rechtstreeks schreef:
Waarom komt een rechter tot zijn/haar uitspraak.

Als je dat wil weten, kan ik ook het eerste deel van de Asser-serie, bewerkt door Paul Scholten, aanraden.

#5:  Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: wo 10 jul 2013 10:41
    —
Regin schreef:
Rechtstreeks schreef:
Waarom komt een rechter tot zijn/haar uitspraak.

Als je dat wil weten, kan ik ook het eerste deel van de Asser-serie, bewerkt door Paul Scholten, aanraden.


Hartelijk dank voor jouw reactie! Ik zal eens kijken naar de Asser-serie. Als iemand nog een idee heeft hoor ik dit graag.



Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl