OU, hoe lang over gedaan?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: OU, hoe lang over gedaan? Auteur: Milli BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 11:29
    —
Hoe lang heb jij over je OU bachelor rechtsgeleerdheid + master gedaan? Had je daarbij een fulltime baan? Huishouden, kinderen etc?

Ik vraag dit omdat ik zelf met deze studie wil starten in februari 2014. Ik woon op mezelf, alleen en geen kinderen. Ik wil daarnaast fulltime (36 uur) gaan werken.
En ik vraag me af of dit goed te doen is met deze studie? De OU geeft een advies van 6 modules per jaar, maar ik vind deze erg ruim genomen. Ik zat te denken aan 1 module per maand ongeveer.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 18:00
    —
Ik heb fiscaal recht in leiden gedaan, naast een full time baan, huishouden en kinderen.
Propedeuse had ik vrijstelling, maar doctoraal in 4 jaar afgerond.

Je moet niet kijken hoe lang anderen er over doen, het ligt aan je eigen motivatie om iets te doen, én hoe snel / makkelijk je kan leren.

#3:  Auteur: Milli BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 22:37
    —
hilde12 schreef:
Ik heb fiscaal recht in leiden gedaan, naast een full time baan, huishouden en kinderen.
Propedeuse had ik vrijstelling, maar doctoraal in 4 jaar afgerond.

Je moet niet kijken hoe lang anderen er over doen, het ligt aan je eigen motivatie om iets te doen, én hoe snel / makkelijk je kan leren.


Knap hoor!

Ik vraag het me af omdat de OU echt een hele ruime schatting geeft, die hun dan gemiddeld noemen. Maar vraag me dan ook af of er daadwerkelijk mensen zijn die er 9 jaar over gedaan hebben.

Maar het is inderdaad wat je zegt, motivatie en hoe goed je kan studeren is een belangrijk iets.

#4:  Auteur: pleitnota BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019 20:46
    —
@hilde12


naast dat ook aan de mogelijkheden die door de Universiteit worden geboden. Veel universiteiten kun je bijvoorbeeld ook helemaal niet op eigen tempo studeren. Minimaal doe je er 3 jaar over. Sommige universiteiten zoals de Erasmus kennen een voortzettingsvereiste. Je mag pas b3 in als je 45 ects van b2 hebt gehaald.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl