Collegebundels: Waarom Kluwer of Vermande?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#31:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2005 14:53
    —
Paool2 schreef:
'tja waar het in de Vermande staat, weet ik zo niet, dat moet je maar even kijken.'


Dat is ook zó moeilijk art. 6:162 lid 2 BW / art. 310 Sr. / Art. 3:2 Awb.
Verbaast me überhaupt dat ze jullie nog zeggen waar je een artikel kunt vinden.
Normaal gesproken wordt alleen het artikel zelf genoemd en daarna mag je (en MOET je) het zelf kunnen vinden.

#32:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2005 18:23
    —
Nou het is niet dat we het niet zelf kunnen vinden hoor.

Wanneer ze beginnen met een heel nieuw vak en je dus in een heel ander gedeelte van het wetboek zit, is het voor de docent makkelijker om aan te geven waar het artikel staat. Gewoonweg om zoveel mogelijk tijd over te houden voor het beantwoorden van vragen en het goed uitleggen van de stof. Als ze constant moeten wachten in een werkgroep op studenten die het niet meteen kunnen vinden, gaat dat ten koste van het niveau van de lessen.

Op iedere universiteit gaat het anders en natuurlijk doen ook niet alle docenten het hetzelfde. Het was alleen maar bedoeld om aan te geven hoe het zou kunnen zijn.

#33:  Auteur: marianella BerichtGeplaatst: za 13 aug 2005 13:54
    —
Ik heb het afgelopen collegejaar ook de Kluwer gebruikt en dit is me zeker goed bevallen.

Ik las dat er enkele van jullie zijn die voor het nieuwe collegejaar weer een nieuwe kopen, maar waarom dan? Gewoonlijk is dat toch niet nodig?

#34:  Auteur: marianella BerichtGeplaatst: za 13 aug 2005 14:01
    —
Laat maar!!!!!!!!!!!

Ik zag m'n vraag al staan bij een andere topic. Niet goed gekeken.

#35:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 1:06
    —
Nemine contradicente schreef:
Paool2 schreef:
'tja waar het in de Vermande staat, weet ik zo niet, dat moet je maar even kijken.'


Dat is ook zó moeilijk art. 6:162 lid 2 BW / art. 310 Sr. / Art. 3:2 Awb.
Verbaast me überhaupt dat ze jullie nog zeggen waar je een artikel kunt vinden.
Normaal gesproken wordt alleen het artikel zelf genoemd en daarna mag je (en MOET je) het zelf kunnen vinden.



Sleepy

#36:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 16:29
    —
Verzameling Nederlandse Wetgeving 2005-2006 + Gratis toga-schort zolang de voorraad strekt / druk 22

bij bol.com Laughing

#37:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 16:46
    —
Quote:
Verzameling Nederlandse Wetgeving 2005-2006 + Gratis toga-schort zolang de voorraad strekt / druk 22

bij bol.com


Verzameling Nederlandse Wetgeving is de Vermande, toch?
De meerwaarde van het schort lijkt me beperkt. De Kluwer kwam dit jaar weer met een cdrom.

Wat is de prijs bij bol.com?

(voor mij niet zo zeer van belang, ik heb mijn Kluwer al. Very Happy Op kosten van de zaak Very Happy Voor anderen misschien van belang.)

P.S. elke aantijging dat wijzigingen in deze post te maken hebben met het herstel van typefouten wordt ten stelligste ontkend.


Laatst aangepast door Suijkerbuijk op do 25 aug 2005 15:44, in totaal 1 keer bewerkt

#38:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 17:30
    —
Ja, het betreft de Verzameling Nederlandse Wetgeving van Vermande prijs 45, 75 (+1,65). Smile

Een stuk goedkoper dan 'international law, human rights' (vermande) die ik tevens aan mijn verzameling mocht toevoegen Crying or Very sad

#39: Verman je! Auteur: Machiel BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 17:58
    —
Klein detail overigens en ook ten overvloede maar voor alle duidelijkheid: het woord "Vermande" is uit de naam verdwenen. Het is nu officieel "Verzameling Nederlandse Wetgeving". De uitgeverij Vermande is namelijk al een groot aantal jaren geleden overgenomen/opgeslokt door Sdu. Tot voor kort gebruikte Sdu de naam "Vermande" nog wel als merknaam, maar daar zijn ze nu mee gestopt: de hele catalogus is integraal opgegaan in het fonds van de Sdu.

Ja ik weet het ... "Pietje Precies" Hypocrite

Trouwens: uit welke onder rechtenstudenten populaire film kennen wij een "Pietje Precies"? (reuze off-topic, webmees, I know, maar het schoot me zo maar te binnen...)

#40:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 18:31
    —
[off topic] Soldaat van Oranje[/offtopic]

Ik heb ook dit jaar maar weer gekozen voor de VNW.

#41: 10 punten Auteur: Machiel BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 8:08
    —
Nemine contradicente schreef:
[off topic] Soldaat van Oranje[/offtopic]


Correct!

#42:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 11:36
    —
[off topic]Ik dacht dat het de Kameleon 2 was ...[/offtopic]

#43:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 11:41
    —
Daar kwam het ongetwijfeld ook in voor maar de uitdrukking is véél ouder Wink

#44:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: di 23 aug 2005 11:45
    —
[off topic] Ik betwijfel of Kameleon 2 een onder rechtenstudenten populaire film is Mr. Green [off topic]

#45:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: do 25 aug 2005 15:37
    —
Quote:
De meerwaarde van het schort lijkt me beperkt


Very Happy leuk voor in de disco Very Happy



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 11

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl