Collegebundels: Waarom Kluwer of Vermande?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#16:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 20:00
    —
Ik ga voor de Vermande, daar is het bijbel gehalte toch wat minder en dat vind ik veel praktischer.

#17:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 20:10
    —
Michèle schreef:
bijbel gehalte


Pray

#18:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 20:13
    —
Geloofsstrijd bij ons op de EUR ...

Heeft de Vermande die verwijzingen naar andere wetsartikelen niet?

#19:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 21:25
    —
Bij ons op de UU is het gewoon dat docenten aangeven waar iets staat aan de hand van de Kluwer. Dan zeggen ze er meestal achteraan: 'tja waar het in de Vermande staat, weet ik zo niet, dat moet je maar even kijken.'
Het grootste gedeelte van de studenten op de UU heeft dan ook de Kluwer.

Als het goed is staan er grotendeels dezelfde wetten in, dus inhoudelijk is er geen groot verschil. Het zit hem echt in de praktische aspecten, zoals bijv. ook verwijzingen, indeling etc.

#20:  Auteur: Gertje BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 12:18
    —
tikSimone schreef:


Heeft de Vermande die verwijzingen naar andere wetsartikelen niet?


Er staan wel verwijzingen in de Vermande, maar of dat dezelfde zijn als in de Kluwer... weet iemand dat toevallig?

#21:  Auteur: Marco BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 12:34
    —
Er staan in de Vermande wel verwijzingen naar andere wetsartikelen, maar minder vaak dan in de Kluwer. Daarentegen staan in de Vermande wel meer korte omschrijvingen in de kantlijn waar het artikel/lid over gaat.

#22:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2005 10:40
    —
De Vermande is dit jaar wat aangepast, aangezien deze voortaan uitgegeven wordt door SDU. De naam Vermande zal je er dus niet meer in terug vinden. Het is nu gewoon "Verzameling Nederlandse Wetgeving" geworden.

O.a. het lettertype is nu aangepast, moet nog eens kijken wat ik daarvan vind. Voordeel is wel dat er nu twee keer zoveel voorbedrukte tabs zijn bijgeleverd, wat wel heel erg handig is.

#23:  Auteur: Milos BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2005 15:28
    —
Bij mij stond in de literatuurlijst de wettenbundels van Sdu. Dus heb ik die maar besteld. Misschien heb ik ze maandag al wel binnen.

#24:  Auteur: Alex BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 20:50
    —
Ik heb zelf net de dikke "bijbel" van Kluwer binnen. Positieve punten vind ik vooral de papierkleur, opmaak en doorverwijzingen naar andere wetsartikelen. Het grote nadeel schuilt 'm vooral in de meegeleverde tabs. Die dingen zijn echt een pain-in-the-hands om te plakken, vooropgesteld dat ik nooit Nico de klusjesman zal opvolgen.

Ben overigens wel benieuwd in hoeverre die twee pillen hanteerbaar zijn bij tentamens.

#25:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 20:52
    —
Alex schreef:
Ben overigens wel benieuwd in hoeverre die twee pillen hanteerbaar zijn bij tentamens.

O, dat gaat best, hoor. Het is wel prettig wanneer je een beetje een grote tafel hebt. We hebben een tijdje geleden een tentamen gehad in een collegezaal en zo'n klein tafeltje werkt toch niet zo fijn.

#26:  Auteur: Alex BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 20:59
    —
Hmm, goed punt. Mochten mijn tentamens eventueel de mist ingaan, en dat is pas rond oktober/november te zeggen, dan is er nog een excuus: "sorry, ik kon mijn collegebundel niet goed hanteren omdat de tafeloppervlakte te beperkt was". Twisted Evil

#27:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 21:05
    —
Helaas ... die vlieger gaat niet op Razz
Kwamen jouw tabjes trouwens soms ook van de maandagsnijmachine???

#28:  Auteur: Alex BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 21:27
    —
De tabs waren gelukkig in redelijke staat. In ieder geval goed gepositioneerd op het velletje eronder. Tenminste, de voorbedrukte (donkergroene) tabs. De bijgevoegde blanco, geel gekleurde, tabs waren inderdaad door prutsers vervaardigd en liggen ergens op de boekenplank weg te kwijnen.

#29:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: di 09 aug 2005 23:30
    —
Is het zo erg gesteld met die tabs?

#30:  Auteur: Alex BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2005 12:18
    —
Min of meer wel ja, naar mijn subjectieve oordeel dan. Het geleverde vel blanco tabs was - in mijn geval - een beetje haastig in elkaar gedraaid: enkele tabs zaten een beetje scheef op het velletje (soms een centimeter of 2 verschil). Maar goed, misschien een maandagongevalletje. Ik ga er althans niet van uit dat het een structureel probleem is.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 11

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl