Hoe moet ik mijn oude mr titel omzetten?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Hoe moet ik mijn oude mr titel omzetten? Auteur: henk buijs BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 12:41
    —
Hoi ik ben een herintredende mr. afgestudeerd in 1984, wat is nu mijn titel als ik internationaal moet op treden.

Omdat ik in een totaal ander branche gewerkt heb, ben ik bezig mijn kennis op te frissen.

Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?

#2: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:10
    —
henk buijs schreef:
Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?

Die colleges? Welke colleges? Nee, er is geen TELEAC cursus recht bij mijn weten.

#3:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:12
    —
Bij ons op de UvA zijn er inderdaad hoorcolleges online te vinden. Niet echt veel volgens mij, ik ken het maar van een vak. Je moet uiteraard wel een student zijn van de UvA om er toegang tot te krijgen dus dat helpt je niet veel denk ik....

#4: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:36
    —
henk buijs schreef:
Hoi ik ben een herintredende mr. afgestudeerd in 1984, wat is nu mijn titel als ik internationaal moet op treden.

Nog steeds mr., hoewel het hanteren van LLM mij niet onlogisch voorkomt.
Quote:

Omdat ik in een totaal ander branche gewerkt heb, ben ik bezig mijn kennis op te frissen.

Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?

Ik ben over de inhoud van de meeste OU cursussen behoorlijk tevreden en die voldoen volgens mij aan wat jij van die hoorcolleges verwacht.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 14:02
    —
Ik zag laatst wel een CD met een soort hoorcollege bij Donner, maar ik denk dat dat een uitzondering is. Waarm schrijf je je niet in voor wat avondcolleges? Je kunt dat ook als certificaatonderwijs doen, dus dan kun je de vakken er uit pikken waar je op dit moment al meer van wilt weten.

#6: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Auteur: Martine BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 12:54
    —
[/quote]
Nog steeds mr., hoewel het hanteren van LLM mij niet onlogisch voorkomt.
[quote]

Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.

#7:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 13:26
    —
Quote:
Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.


Kijk eerst eens naar de bul. Op die van mij staat aangegeven dat ik gerechtigd ben de titels mr en LLM te voeren.
Of in 1984 al rekening werd gehouden met een internationale titel zou ik niet weten.

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 15:16
    —
Misschien handig om je diploma/bul even formeel om te laten zetten. Zo uit mijn hoofd gezegd moet je daarvoor bij de IB Groep (het voormalige Stufi) zijn.

#9: omzetten Auteur: henk buijs BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:03
    —
waar zit die IB groep in godsnaam en wat betekent die afkorting die met een H begint.


Jouw slogan is bij ons onze dagelijkse Yell geworden.

groetjes en bedankt

#10:  Auteur: henk buijs BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:05
    —
Ik bedoel wat betekent LLM ?

#11:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:27
    —
LL.M staat voor Legum Magister oftewel Master of Laws.

De IBG heeft 14 regiokantoren in het land. Op dit adres http://www.ib-groep.nl/Geozoeken/plaatje/nederland_RK.gif kun je zien waar deze regiokantoren zich bevinden. Ik denk dat Amsterdam of Amersfoort het dichtstbij zijn.
Je kan natuurlijk ook altijd even bellen naar IBG: check http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?

Kijk anders gewoon even op de site van IBG (www.ib-groep.nl). Wellicht dat het dan allemaal een beetje duidelijker wordt.

#12:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 23:09
    —
tikSimone schreef:
Misschien handig om je diploma/bul even formeel om te laten zetten. Zo uit mijn hoofd gezegd moet je daarvoor bij de IB Groep (het voormalige Stufi) zijn.

tikSimone doelt hier op: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000002418&sID=3626 of http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000002417&sID=3624

Ik lees hier alleen maar over verklaringen, niet over omzetting van een titel.

En afaik is dat ook niet mogelijk; een titel kan niet zomaar omgezet worden, anders had met ook niet die hele bama structuur in hoeven voeren Smile

Als je op een serieuze manier je kennis op wilt halen, zou je misschien echter een complete master kunnen doen ?

#13: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 0:21
    —
Martine schreef:

Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.
Waarom niet? LLM is niet eens een beschermde titel! Laughing

Daarnaast zei artikel 7.21 van de WHW al geruime tijd dat afgestudeerden van de universiteit en hogeschool gerechtigd waren om de titel Master of science/arts of de titel Bachelor of arts/science te voeren. Ook al is 7:21 sinds 2002 afgeschaft, 7:22a maakt dit nog steeds mogelijk voor afgestudeerden van voor die datum. Wist je dat onder het oude recht ook HBO afgestudeerden Bsc dan wel BA titels kregen? Laughing

#14:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 8:01
    —
Yep! (Ik ben er nl. eentje ... een BA dan ...)

V.w.b. dat "omzetten": bedoeld werd ook een afgegeven verklaring waarin wordt vermeld waarmee Henk's opleiding te vergelijken is en dan kom je volgens mij gewoon op LLM uit, helemaal als je vraagt om een Engelstalige verklaring.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl