Consumentenrecht - Wat te schrijven?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Consumentenrecht - Wat te schrijven? Auteur: Throne BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 22:20
    —
Heeft een van de juristen op dit forum een affiniteit met het consumentenrecht? Ik zoek een leuk onderwerp voor een zes pagina's tellend essay. Het zou helemaal fantastisch zijn als er op het internet en/of op kluwer navigator al de benodigde informatie te vinden is. (Reizen naar de universitaire bibliotheken is problematisch.)

Het essay is ter afsluiting van een universitaire cursus. Gezien de rommelige opzet van deze cursus, in combinatie met een opeenstapeling van storende fouten en nalatigheden in het studiemateriaal, heb ik de nodige aversie ontwikkeld voor deze opdracht. Een leuk, toegankelijk onderwerp voor deze zes pagina's lange mini-scriptie zou hierdoor een verlossing zijn.

Je mag het werkje (lees= vod) dat ik uiteindelijk zal produceren ook lezen als je een leuke vraagstelling erbij bedenkt. Verlijdend voorstel, niet? Boo hoo!

#2:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012 7:46
    —
Het consumentenrecht is eigenlijk best een groot rechtsgebied. Je zult naar mijn mening in eerste instantie zelf moeten uitzoeken in welke hoek je uiteindelijk een vraagstelling zou willen ontwikkelen. Je kan bijvoorbeeld heel wat schrijven over de overeenkomst op afstand (art. 7:46a t/m/ 46j) of over uitspraken van een geschillencommissie.

Een goede inspiratiebron voor een leuk onderwerp is het tijdschrift voor consumentenrecht & handelspraktijken. Blader eens door een paar edities en je komt vanzelf op iets. Het voordeel is dan dat je meteen een aantal bronnen te pakken hebt.

#3: Stilzwijgende verlenging en consumentenrechten Auteur: chantaldikmans BerichtGeplaatst: do 21 mrt 2013 12:43
    —
Met betrekking tot stilzwijgende verlenging is er sinds 1 januari 2012 veel nieuwe wetgeving verschenen. Duidelijkheid over abonnementen etcetera heeft dat sowieso gegeven maar hoe zit het met duidelijkheid met betrekking tot stilzwijgende verlenging en verhoging van huurcontracten. Ik vond hier wel een goed artikel over consumentenrechten; http://www.kortingscode.nl/bespaarwijzer/consumenten-rechten maar hier staat weinig over de huurverlenging..

#4:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 9:34
    —
...

#5:  Auteur: Throne BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2013 22:02
    —
ArieKanarie schreef:
...


Had toen maar gebruik gemaakt van aanvullende 'begeleiding' van de docent, oftewel mijn beklag werd gehonoreerd met een enigszins toegankelijk onderwerp dat grotendeels via online bronnen kon worden bewerkstelligd.

#6:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: do 04 jul 2013 10:40
    —
Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat je onderwerp uiteindelijk is geworden.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl