Niet-Nederlander tegen haar wil opgesloten in inrichting
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

#1: Niet-Nederlander tegen haar wil opgesloten in inrichting Auteur: hermanJ BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 11:36
    —
Situatie:
- niet Nederlandse vrouw zit in een psychiatrische inrichting in NL
- zij krijgt nauwelijks therapie
- zij wordt vastgehouden tegen haar wil in

Vraag: kan de buitenlandse diplomatieke vertegenwoordiging haar "vrij" krijgen:
- zij is ongevaarlijk voor omgeving
- heeft nooit enig crimineel feit gepleegd
- rechter heeft haar kind (met dubbele nationaliteit) al "afgepakt"

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 12:06
    —
Waarom is zij verplicht opgenomen?

Niet geheel onbelangrijk in deze....

#3:  Auteur: hermanJ BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 13:09
    —
De reden is onduidelijk. De rechter vond het niet nodig om zijn/haar beslissing te motiveren.

Wel is het een feit dat zij na een "begeleide omgang" bij Jeugdzorg werd afgevoerd naar de inrichting. In eerste instantie besloot de rechter dat er geen reden tot dwangopname was, maar nadat deze vrouw daarop de inrichting verliet, is ze enkele dagen later opgepakt en weer in een inrichting gestopt.

Overigens dunkt het mij dat de door mij genoemde feiten voldoende zouden moeten zijn voor een juridisch antwoord.

Ik neem aan dat als ze jouw kind afpakken, je je emoties niet of maar heel moeilijk kan beheersen. Zeker als er niet naar je wordt geluisterd, je bij de 1e zitting geen advocaat hebt en de inrichting je niet kan/wil begeleiden naar de rechtbank, zodat je er niet bij kon zijn. Gelukkig begreep de rechter die daar zat dat dat zo niet kon (Jeugdzorg en de Raad vd Kinderbescherming begrepen dat niet). De 2e rechter leek dat echter niet te begrijpen, want haar recht om gehoord te worden voorafgaand aan de uitspraak moest worden afgedwongen door de advocaat. Het dunkt mij dat een rechter dit dient te weten en dient te melden tijdens een zitting!

Deze rechter moet wat mij betreft dan ook meteen op non-actief worden gesteld en weer terug naar de schoolbankjes.



Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl