Op zoek naar een baan
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Op zoek naar een baan Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 1:22
    —
Vorige week heb ik de master privaatrecht aan de EUR afgerond. De afgelopen maanden heb ik op internet wel wat gezocht naar interessante vacatures, maar dat heeft tot nu toe vrijwel niks opgeleverd.

Nu ik eenmaal ben afgestudeerd moet ik wat intensiever gaan zoeken, ik weet alleen niet precies hoe en waar. Hebben jullie misschien nog tips wat dat betreft?

De advocatuur trekt mij overigens niet zo, maar verder sta ik wel voor een hoop open.

#2:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 13:34
    —
Waarom wachten tot er iets voorbij komt? Bedenk wat je zou willen doen en bij welke werkgever(s) je dat zou willen doen. Stuur vervolgens een open sollicitatie en bel daar achteraan. Als het bij nee blijft, vraag dan door naar de reden. Is dat omdat er geen plek is, vraag dan of ze een idee hebben of er binnen enige termijn wel eens plek zou kunnen komen en of je dan wellicht in aanmerking zou komen om op gesprek te komen (zo nee, waarom niet). Licht toe waarom je heel graag daar wil werken en laat je niet uit het veld slaan door afwijzingen (het is crisis, je zult er veel krijgen en het is niet persoonlijk).

#3:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 0:42
    —
Bedankt voor je reactie! Ik ga er mee aan de slag.

#4:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 9:38
    —
Als je nog niet weet wat je wilt of het gene wat je wilt is nog niet gelukt is detachering misschien een oplossing. Zelf wil ik graag advocaat worden dat is helaas nog niet gelukt. Ik volg nu een 2 jarig traineeship bij een detacheerder in de financiële dienstverlening. Zo kan ik werkervaring op doen en veel opleidingen volgen. Ik werk als schadebehandelaar of schaderegelaar bij diverse verzekeringsmaatschappijen en doe daarnaast vakgerichte opkleidingen. Zelf stuur ik die opleiding richting de civielrechtelijke kant. Zodat ik als letselschaderegelaar kan gaan werken. Daarmee hoop ik een basis te leggen voor de advocatuur.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl