Solliciteren: assessments en persoonlijkheidstest(MBTI-test)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: Solliciteren: assessments en persoonlijkheidstest(MBTI-test) Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 13:57
    —
Ik ben recent afgestudeerd en ik ambieer een baan in de advocatuur. Nu is het mij opgevallen dat veel kantoren meerdere gesprekken aangaan met sollicitanten en assessments en persoonlijkheidstesten organiseren. Wat houden deze assessments en persoonlijkheidstesten nou precies in?

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 14:22
    —
Gefeliciteerd met je afstuderen! Je kunt het beste aan de recruiter van het betreffende kantoor vragen welke persoonlijkheids- en/of capaciteiteitentests ze precies afnemen bij de sollicitatie. Om je voor te bereiden raad ik 'Het psychologisch onderzoek' van Bloemers aan.

#3:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 18:36
    —
Bedankt voor je reactie en felicitatie Regin. Ik zal het boek aanschaffen. Is het overigens een ramp als je nog nooit stage of werkervaring hebt opgedaan bij een advocatenkantoor? Ik heb wel werkervaring opgedaan door als zelfstandig jurist op te treden in allerlei juridische geschillen. Wat wordt door een werkgever beter gewaardeerd?

#4:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 18:47
    —
Nee, maar je hebt met een stage achter de rug een beter antwoord op de vraag waarom je advocaat wil worden. Het komt overigens ook voor dat mensen na hun afstuderen alsnog 'student'-stage lopen bij een kantoor voordat ze sollicteren naar een advocaatstage. Sommige kantoren vereisen dat je nog ingeschreven staat, andere doen naar niet zo moeilijk over.



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl