Vraag HBO Rechten
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Vraag HBO Rechten Auteur: Boomeister BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012 17:54
    —
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe studie namelijk HBO rechten. Nu vroeg ik mij af wat de opleiding nou allemaal inhoud, In het specifiek op de hogeschool leiden. Wat doe je nou voornamelijk tijdens rechten naast regels/wetten toepassen/leren? Is bijvoorbeeld modellen maken ook een groot deel van de opleiding of niet? Ik vraag het liever aan mensen die de opleiding doen dan op een open dag aan een docent die waarschijnlijk een mooi praatje gaat houden om mij te paaien zo gezegd.

Alvast bedankt voor het lezen en mogelijke beantwoording van me vraag.

#2:  Auteur: Hyzo BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012 19:01
    —
Als HBO-rechten student ben je meer op de praktijk gericht dan een WO-student. Dat neemt niet weg dat je voor veel theorie dezelfde boeken gebruikt als universitaire studenten. Naast deze theorie is zoals ik eerder aangaf de praktijk belangrijk en krijg je ook psychologische vakken zoals gespreksvoering, mediation, adviseren en pleiten.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij het recht interessant vindt. Dat hoeft natuurlijk niet voor elk rechtsgebied. Het blijft natuurlijk wel een opleiding waarbij lezen, schrijven en luisteren belangrijk is.

#3: HBO-Rechten bij de Haagse Hogeschool NIET DOEN! Auteur: Marjorina BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 15:03
    —
HBO-Rechten bij de Haagse Hogeschool NIET DOEN!

Ben zelf onlangs afgestudeerd aan de HHS HBO-Rechten. Lees de onderstaande waarschuwing goed door.

De informatievoorziening over de opleiding en de mogelijkheden daarna is bijzonder slecht. Pas na het eind van de studie, bij de diploma-uitreiking krijg je cijfers te zien over geslaagde studenten en waar ze naartoe gaan en in welke banen ze al dan niet terechtkomen. Deze informatie moet je vóór het begin van de studie hebben.
Docenten zijn veelal middelmatig, op enkele uitzonderingen na, vaak slecht of niet voorbereid en kunnen niet kennis overdragen. Bovendien zijn ze zeer vaak slecht bereikbaar. De kwaliteit van het onderwijs laat dus te wensen over.
Studiebegeleiding is zonder meer slecht te noemen. Ook bij het zoeken naar een leerarbeidsplaats (LAP) hoef je niet te rekenen op enige noemenswaardige ondersteuning van de opleiding. Alleen cliché-informatie over hoe je moet solliciteren wordt gegeven. Maar die kun je ook op Internet zelf vinden.
Interne communicatie is een regelrechte ramp. Roosterwijzigingen worden niet op tijd dan wel verkeerd doorgegeven. Er is amper onderlinge afstemming. Cijfers worden niet tijdig dan wel verkeerd ingevoerd, studiepunten worden verkeerd dan wel niet toegekend.

Kortom: NIET DOEN!!!! Je bespaart jezelf een hoop frustratie en onnodige stress.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl