vrij verkeer van personen?!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: vrij verkeer van personen?! Auteur: Lawschoolstudent BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2012 11:51
    —
Hallo,

Ik moet voor school een betoog schrijven over de stelling: Nederland mag de toestroom van Duitse studenten aan banden leggen.

Nu heb ik al wat achtergrond informatie gezocht en heb ik begrepen dat ik moet kijken naar de Europese wetgeving en vooral naar het vrij verkeer van personen. Ik kan alleen niet veel vinden over de wet/regelgeving m.b.t. studenten die in een ander land studeren..

Kan iemand mij aub helpen? Tips zijn ook van harte welkom!

#2:  Auteur: Judge Tatting BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2012 13:02
    —
Om je op weg te helpen:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:229:0035:0048:NL:pdf

Begin hier eens.

#3:  Auteur: Justitia91 BerichtGeplaatst: vr 23 mrt 2012 19:48
    —
Ik heb precies hetzelfde probleem. Artikel 27 van die richtlijn geldt volgens mij niet voor Duitse studenten maar voor een individu? Ik ben tegen een weigering van Duitse studenten. Wat kan ik als argument aanvoeren? AUB Help!

#4:  Auteur: Prawo BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 18:32
    —
Kunnen we jullie werkstukken ergens lezen?

Inmiddels zullen jullie er wel achter zijn dat de komst van HBO- en WO studenten helemaal niet aan banden kan worden gelegd (Duits, anders Eu, of buiten EU).

Vraag is dan alleen hoe het staat met studies waarvoor een numerus fixus geldt?
En: hoe worden buitenlandse diploma's gewaardeerd om zonder loting te worden toegelaten.



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl