(OU) Aanpak studie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: (OU) Aanpak studie Auteur: watson BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 1:54
    —
Welke studie methode gebruiken jullie?

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 18:49
    —
Boek lezen, tentamen doen.

#3:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 19:41
    —
College volgen, boek lezen, tentamen doen Wink

#4:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 0:41
    —
Hoorcolleges volgen, werkgroepen zo goed mogelijk voorbereiden, het liefst ook elke week de stof bijhouden met lezen (maar lukt mij vaak niet). Paar weken voor het tentamen blokken op het boek + eventuele (gekochte of zelf gemaakte) samenvatting. En erg belangrijk uiteraard is het je goed eigen maken van je wetboek. Weten waar je alles kan vinden en op een systematische manier verwijzen naar andere artikelen en jurisprudentie scheelt een hoop tijd op tentamen.

#5:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 19:30
    —
Bij de OU heb je gelukkig geen colleges.

#6:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:37
    —
Ja, dan blijft "boek lezen en tentamen maken" over Wink

#7:  Auteur: harpy BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2012 10:04
    —
Tijdens de college tijden sammenvatting maken in de vorm van een mindmap, zowel van het voorgeschreven boek, colleges, arresten en overige interessante literatuur (dan wel voorgeschreven dan wel niet voorgeschreven). Na de colleges (dus vlak voor het tentamen) elke dag 1 college (of onderwerp als je geen colleges hebt) bestuderen door mindmaps te bekijken en ter verduidelijking de stof er soms nog bij pakken.

Overigens is niet elke cursus geschikt voor samenvattingen/mindmaps. Dan is het (nogmaals!) bestuderen van de juiste wet nuttiger.

#8:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2012 13:20
    —
@harpy, zoals Steven al aangaf, op de ou geen colleges...
Wink

#9:  Auteur: LegallyBlonde BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2012 20:30
    —
Op de OU zijn inderdaad geen reguliere college's wel bijeenkomsten. Het is erg nuttig om die wel actief te volgen.

Ik pak mijn studie op de volgende manier aan. Ik bereid mijn bijeenkomsten voor, ik lees mijn boeken, maak samenvattingen, stel mezelf vragen.
Maar ik lees ook veel op communities als deze, ik ben lid van een aantal vakbladen. Breng bezoeken aan rechtbanken enz.

Wij zijn met een groepje OU studenten bezig een wekelijkse studiedag op te zetten in een van de universiteitsbibliotheken.

#10:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 14:39
    —
LegallyBlonde schreef:
Op de OU zijn inderdaad geen reguliere college's wel bijeenkomsten. Het is erg nuttig om die wel actief te volgen.

Dan heb ik het vast slecht getroffen, maar ik vond dat maar niks. Zonder enige diepgang een beetje neuzelen over wat wel of niet voor het tentamen belangrijk as.
Quote:

Ik pak mijn studie op de volgende manier aan. Ik bereid mijn bijeenkomsten voor, ik lees mijn boeken, maak samenvattingen, stel mezelf vragen.
Maar ik lees ook veel op communities als deze, ik ben lid van een aantal vakbladen. Breng bezoeken aan rechtbanken enz.

Wij zijn met een groepje OU studenten bezig een wekelijkse studiedag op te zetten in een van de universiteitsbibliotheken.

Heftig.

#11:  Auteur: LegallyBlonde BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 20:25
    —
StevenK schreef:

Dan heb ik het vast slecht getroffen, maar ik vond dat maar niks. Zonder enige diepgang een beetje neuzelen over wat wel of niet voor het tentamen belangrijk as.


Dat denk ik ook. Bij de bijeenkomsten waar ik geweest ben was er wel degelijk diepgang.

Quote:

Heftig.

Ik neem mijn studie graag serieus Wink



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl