Radboud uni: de lijst tentamenvragen HOP gezocht!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtsgeschiedenis

#1: Radboud uni: de lijst tentamenvragen HOP gezocht! Auteur: Nijmegen123 BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2012 14:37
    —
Beste forumgenoten,

Ik ben op zoek naar de lijst met (100?) tentamenvragen van het vak historische ontwikkeling van het pubiekrecht dat door de heer Jansen gegeven wordt aan de Radboud universiteit in Nijmegen. Ik heb op blueboard/studeersnel.nl al een aantal vragen gevonden, maar aangezien meneer Jansen naar het schijnt vreselijk veel oud tentamenvragen te gebruiken en het bijna een beter idee is om tentamenvragen uit je hoofd te leren dan het boek eens open te slaan. Ik heb het boek gelezen, samengevat en geleerd en daarmee kan ik al redelijk veel vragen beantwoorden. Maar ik merk gewoon dat er een aantal vragen zijn zoals hoe Napoleon zijn zoon noemde. en andere details die ik niet opgeslagen heb van de 436 pagina´s aan geschiedenis. Kan iemand mij misschien aangeven op welke site ze staan, of heeft iemand misschien het bestand nog ergens op zijn pc staan, dan zou ik het erg graag willen hebben. Misschien dat iemand ze wil ruilen voor aantekeningen die ik heb van een vak van het B1 of B2 jaar of dat ik misschien een appelflap kan trakteren van het Gerecht ervoor Razz

groetjes!

#2:  Auteur: Leer Ling BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2012 15:07
    —
Volgens mij heb je die lijst al. Hij zei dat er een lijst rond zwerft met vragen. Tevens zou bij die vragen x2 ed staan, wat aan geeft hoevaak de vraag in het verleden is gesteld.

Die staat gewoon op blueboard. Het grootste pdf doc onder de tentamenmap.

Ik denk dat je met het bestuderen van de hoorcolleges en alle vragen op blueboard je al een heel eind komt. Een 10 zal het niet worden maar een voldoende moet er dan wel inzitten.
Althans, dat hoop ik...

#3:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2012 17:42
    —
Hoewel ik niet begrijp dat sommige docenten steeds weer dezelfde vragen gebruiken vind ik het een merkwaardig idee stomweg vragen uit te hoofd te leren. Daar leer je eigenlijk niets van als je niet begrijpt waarom het goede antwoord goed en de fouten antwoorden fout zijn. Ik hoop voor de docent dat hij voldoende nieuwe vragen bedenkt om uit te sluiten dat studenten met het uit hun hoofd leren van vragen kunnen slagen...

#4:  Auteur: Leer Ling BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2012 18:19
    —
Je moet inderdaad niet alleen de vragen bekijken. Dan wordt het denk ik moeilijk om het vak met een voldoende af te sluiten.

Maar ik ben het niet met je eens dat het geen zin heeft om de vragen te kennen. Het gaat hier over geschiedenis, wat mi niets anders is dan domweg informatie stampen. Het gaat niet over het toepassen van leerstukken zoals dat wel het geval is bij bv. strafrecht ed.
Een boel vragen gaan over: is lex X een codificatie in de zin van Lokin en Zwalve? Of, wat is authentieke interpretatie? En wat hield de vrede van munster in?
Het kennen van dat soort vragen is een halve samenvatting van dat boek. (En dat boek is echt een ramp om te lezen).



Rechtenforum.nl -> Rechtsgeschiedenis

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl