onrechtvaardige huurschuld
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: onrechtvaardige huurschuld Auteur: S.BOS BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 0:40
    —
Huurschuld
Ik ben op zoek naar een jonge ijverige creatieve jurist.
Die me kan bijstaan in de volgende zaak
In het kort luid mijn verhaal:
Ik heb enkele jaren terug een woning gehuurt Toen besloten om in buitenland te gaan
Wonen. Uit goede wil heb ik Mevr. Doeze op mijn contract gelaten om haar vooruit te helpen en zo de wacht termijn voor haar te vermijden. Met de afspraak dat ik dan netje de huur van mijn kant opzeg. En zij als hoofd huurder wordt aangesteld.
Zo gezegd zo gedaan. Ik schrijf netjes een brief naar huurinstantie dat ik vertrek en dat mevr doeze hoofd huurder wordt.
Na enkele jaren gewoond en gewerkt in buitenland kom ik terug in NL en krijg ik een vonnis in bus van
6000,00 huurschuld en uitgesproken door rechter. Ik onderzoek hoe dit kan en blijkt verhuur instantie mijn brief nooit verwerkt en geregistreerd te hebben als vertrekkende huurder. En dus hoofdelijk wordt aangesproken op dit huurcontract.
Ik bel direkt naar de destijds verhuurinstantie katz en waalwijk die dus niet meer bestaan en de gehele vastgoed portefeuille naar een andere beheer maatschappij hebben overgedragen.
En ik dus hoofdelijk wordt aangesproken voor deze schuld. Mevr Doeze blijkt niet in staat haar kosten te voldoen. En al enkele jaren werkeloos te zijn.
Ik op onderzoek uit naar verhuurinstantie Katz en waalwijk. Ik vraag naar de brief maar men weet nergens niets van een brief af. Mevr doeze erkent haar schuld en heb haar een verklaring laten ondertekenen dat zij schuldig is voor deze schuld.
Daar sta je dan met je goed gedrag. Wat kan ik doen de kantonrechter heeft het uitgesproken en verzets termijn is verlopen.
Ik wordt hoofdelijk aangesproken voor een huurschuld waar ik niets mee te maken heb.
De incasso instantie stuurde me laatst een brief van 10.000 plus kosten. Die ik moet betalen
Mijn verhaal uitgelegd en verklaring afgegeven maar daar wordt niet naar geluistert.
De huidige woningmaatschappij doet net of zijn neus bloed en evenmin weigeren te luisteren.
Kan iemand mij helpen ?
Het kan toch niet zo zijn dat een onschuldige een huurschuld moet betalen van een ander in NL? Ik heb tenslotte al langer dan 5 jaar aantoonbaar in buitenland gewoond en gewerkt.
Ik wil graag een oplossing van iemand die me kan helpen mijn gelijk te halen
bij de rechter zodat ik van deze schuld af ben. Ik ben zelf onvermogend en dus kom
zo echt in de moeilijkheden. Het is onherroepelijk en men kan beslag leggen op mijn spullen.

Wie kan me helpen?

#2: Mijn gegevens Auteur: S.BOS BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 1:09
    —
Gelieve mij een email te sturen wie zeker weet
wie mij hiermee kan helpen.

Mijn email adres : sylvain.bos@hotmail.com

Telefoon : 0611604355

Ik heb alles van vonnis opnieuw opgevraagd bij kanton rechter.
wacht nog steeds op de stukken.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 2:50
    —
Het is niet de bedoeling om drie draden te openen over hetzelfde onderwerp. Al je draden staan bovendien in het verkeerde subforum, maar open liever niet nog meer draden. Misschien kan een moderator één en ander opschonen.

De kans dat je hier iemand vindt om voor weinig of niets voor je te procederen lijkt me nagenoeg nul.

S.BOS schreef:
Uit goede wil heb ik Mevr. Doeze op mijn contract gelaten om haar vooruit te helpen en zo de wacht termijn voor haar te vermijden.

Als het om sociale woninghuur gaat, kan dat uiteraard niet zomaar. (Misschien is dat niet het geval, maar dat is voor mij niet duidelijk.)

Quote:
Met de afspraak dat ik dan netje de huur van mijn kant opzeg. En zij als hoofd huurder wordt aangesteld.

Daar is toestemming van de verhuurder voor nodig. In het geval van sociale woninghuur is de kans op toestemming bijzonder klein.

Quote:
Zo gezegd zo gedaan. Ik schrijf netjes een brief naar huurinstantie dat ik vertrek en dat mevr doeze hoofd huurder wordt.

Heb je afgewacht of de huurinstantie daarmee akkoord ging?

Normaal is dat je de huur opzegt middels een aangetekende brief. Vervolgens zorg je ervoor dat je de sleutels inlevert. Je kunt een nieuwe huurder voorstellen, maar verder sta je daar buiten.

Quote:
Mevr doeze erkent haar schuld en heb haar een verklaring laten ondertekenen dat zij schuldig is voor deze schuld.

Dan kun je je voor het bedrag van die schuld in ieder geval op haar verhalen.

Quote:
Wat kan ik doen de kantonrechter heeft het uitgesproken en verzets termijn is verlopen.

Stond je nog op het oude adres ingeschreven bij de gemeente?
Als het juist is dat verzet niet meer mogelijk is, kun je eigenlijk alleen nog maar betalen.

Quote:
Het is onherroepelijk en men kan beslag leggen op mijn spullen.

Alleen het buitengewone rechtsmiddel herroeping biedt nog een mogelijkheid. De voorwaarden zijn echter streng:
art. 382 Rv schreef:
Een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, kan op vordering van een partij worden herroepen indien:
a. het berust op bedrog door de wederpartij in het geding gepleegd,
b. het berust op stukken, waarvan de valsheid na het vonnis is erkend of bij gewijsde is vastgesteld, of
c. de partij na het vonnis stukken van beslissende aard in handen heeft gekregen die door toedoen van de wederpartij waren achtergehouden.

Hier voldoe je voor zover ik zie niet aan. Sowieso is het maar zeer de vraag of je bij een succesvolle herroeping (wat mij dus vrijwel uitgesloten lijkt) kans maakt om deze zaak inhoudelijk te winnen. Het lijkt erop dat de huur nooit goed is beëindigd en dat er eerder sprake was van een soort onderhuur.

#4: dagvaarding starten Auteur: S.BOS BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 22:18
    —
Beste Bona fida,

Het is eerste keer dat ik de website gebruik.
Mijn excuses daarvoor.

In antwoord op uw vragen loop ik graag met u prive doen.

Ik ben op zoek naar iemand die me kan ondersteunen. Ik heb prive doorgekregen dat ik het executie van vonnis kan tegen gaan, door bij rechtbank dagvaarding te starten.

Momenteel heb ik financieel niet zo breed en zoek echt iemand die me kan helpen en bijstaan. Om dit samen aan te vechten.

Mijn email : sylvain.bos@hotmail.com

#5:  Auteur: Guthman BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 9:52
    —
Hoe komt het eigenlijk dat jij, met een meester-titel, niet e.e.a. zelf kunt uitzoeken wat betreft te ondernemen stappen?



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl