Hebben juristen een CAO?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Hebben juristen een CAO? Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 18:44
    —
Ik vroeg mij af, hebben juristen een CAO waar in o.a. het loon loonstijging en dergelijke in geregeld is. In deze tijden van protesten hoor ik namelijk iedereen klagen behalve juristen.

alvast bedankt

#2: Re: CAO Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 18:50
    —
A.G. Ton schreef:
Ik vroeg mij af, hebben juristen een CAO waar in o.a. het loon loonstijging en dergelijke in geregeld is. In deze tijden van protesten hoor ik namelijk iedereen klagen behalve juristen.

alvast bedankt

Ik hoop 't niet Smile en ik ben 'm ook nog nooit tegengekomen.

#3:  Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 20:02
    —
Ik ben hem ook nog nooit tegen gekomen. Maar dan vraag ik mij af, als je ergens gaat solliciteren en ze vragen dan wat je wilt gaan verdienen ( er is dus geen cao richtlijn ) hoe kan je dit het beste aanpakken ?

sorry als dit verkeerd staat in het forum maar ik wist even niet waar het anders heen moest

wijziging ( er is dus GEEN cao richtlijn )


Laatst aangepast door A.G. Ton op vr 10 jun 2005 6:21, in totaal 1 keer bewerkt

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 21:28
    —
Je zult onder de CAO vallen van de bedrijfstak waarin je werkt. Dus juristen bij Philips vallen onder de CAO van Philips.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met "ze vragen dan wat je wilt gaan verdienen (er is dus een cao richtlijn)".

#5:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 21:42
    —
Ik denk dat gezien het feit dat we in een recessie zitten, de meeste werkgevers tegen een potentiële werknemer zonder werkervaring gewoon zeggen: 'dit kun je krijgen. punt'.

Voor de rest vind ik, en zo heb ik ook altijd personeel aangenomen, dat een werknemer niet moet zeggen hoeveel hij wil hebben, maar voor hoeveel hij zichzelf waard vindt.

Ik weet van mezelf heel goed wat ik als it-er waard ben en hoeveel ik wil hebben zodat ik er tevreden mee ben. Dat is voor mij ook meteen de grootste rem om een juridische carrière te ambiëren, vooral vanwege de stageperiode.

#6:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 23:11
    —
Ik weet alleen dat er voor advocaten-stagiars wel een verordening is, gemaakt door de NOvA waarin precies staat wat je minimaal per jaar moet verdienen, en dat dat dus steeds hoger wordt. Maar vanaf dat je advocaat bent/of jurist houdt het volgens mij op.

#7:  Auteur: Henk Raven BerichtGeplaatst: di 08 nov 2005 11:20
    —
veel hoogopgeleiden klagen niet, dat heeft denk ik te maken met het feit dat in die lagen van de beroepsbevolking de verhoudeing werkgever werknemer anders liggen, er wordt bij een arbeidsovk minder 'door je strot geduwd'dan bij bv. een vuilisman, in deergelijke verhoudingen is het verstandiger dat belangenorganisaties afspraken maken, omdat de individuele wnér dat niet goed voor mekaar krijgt. bij hoger opgeleiden ligt dat anders, die leggen meer gewicht in de schaal in die verhouding. daarbij komt dat de praktijk te divers is voor zulke kleine CAO'tjes.

en dan nog, mensen die klagen moeten ze flink aanpakken. in nederland wordt er teveel geklaagd, er moet gewoon harder worden gewerkt.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl