Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1 Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 15:18
    —
Diverse gebruikers hebben in dit topic hun berichten 'verminkt' door deze te bewerken en de melding "opgeheven" te plaatsen al dan niet onder invloed van de organisatie Nederland Onderneemt. Deze evident nutteloze berichten zijn uiteindelijk door de beheerder verwijderd. Persoonlijke namen van medewerkers van Nederland Onderneemt zijn geanonimiseerd.

Laatst aangepast door LogicWebdesign.nl op di 15 feb 2011 23:12, in totaal 10 keer bewerkt

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 15:32
    —
Lijkt op acquisitiefraude. Een collega heeft daar een kort artikeltje over geschreven met daarin wat tips en trucs.

#3: hetzelfde hier Auteur: meulenkamp BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 13:02
    —
Quote:
Beste mensen,

Heel prettig om hier even een rot ervaring te publiceren over het bedrijf Nederland Onderneemt. Ja, december 2010 werd ik gebeld, ik had het druk, kon dit niet echt gebruiken. Een proefmaand vermelding wat automatisch zou overgaan in een abonnement. "Hoe kom ik er vanaf als ik het niet wil?" vroeg ik nog. "U krijgt van ons een email, met alle uitleg en een link om mee op te zeggen en dan bent u overal vanaf." werd mij verteld. Prima, doe maar. Ik dacht, ik bekijk dat later wel even, nu even te druk voor. Echter, de naam was me even ontschoten, maar ach, ik krijg straks een emial, dan heb ik alles bij de hand. Alleen,.... er kwam niets, geen email, geen post, totale stilte. Totdat de maand voorbij was en er een arrogante factuur van € 213,49 op de mat viel. Als ik dan uitleg wat er is gebeurd en dat ik die mail niet kreeg, was daar opeens een telefoonstoring. Krijg kort erna een email (geen zin in een discussie?) waarin staat dat ik gewoon moet betalen. Van mijn leven niet. Eén keer ben ik in mijn leven flink genaaid en ik heb met mezelf afgesproken dat ik dit nooit meer laat gebeuren! Het wordt dus nog "lachen". Oja, ik had in mijn telefoon hun nummer moeten opzoeken en om de email vragen. Ik word elke dag gebeld door meerdere bedrijven, ga toch al die mensen niet bellen totdat ik ze aan de telefoon krijg, en,....? dat is mijn taak niet. ZIJ hadden moeten zorgen dat ik de middelen kreeg om dit te kunnen afhandelen en dat is niet gebeurd.

Ik wordt dus gewoon het slachtoffer van een onmachtssituatie. Hoe kom ik hier vanaf? Kan ik mij beroepen op de bedenktijd vanb 8 dagen na de factuurdatum?

Zou graag snel een advies willen ontvangen van u!

Met vriendelijke groet

Peter van Hemert.

heel grappig maar ik heb precies exact hetzelfde probleem, ik was ook druk, en had die e-mail ook verwacht om dit op te zeggen alleen die e-mail kwam niet... wat dus hun manier is om slapen rijk te worden.

wat een oplichters, ik kreeg gister een incassobrief van juricasso van 294,44 (hoofdsom was 213,49) want ik betaal niets.

dit kan toch niet? kunnen ze hier zomaar mee weg komen? ik ga dit dus echt niet betalen he!

ik ben echt heeeel boos.

Laatst aangepast door meulenkamp op wo 23 feb 2011 15:42, in totaal 2 keer bewerkt

#4:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 13:46
    —
Heren ik denk dat jullie punt wel is gemaakt. Het is en blijft vervelend. Er is een steunpunt voor acquisitiefraude en MKB heeft een dossierpagina.

#5: Tip Auteur: Joba BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 14:17
    —
Vanochtend gebeld door Nederland Onderneemt. Zijn er ingetuind en lazen toen pas reacties op het web. Direct gebeld toen 'opdrachtbevestiging' binnen was. Ben niet tekenbevoegd (TIP), dus zodoende was de opdracht niet geldig.

Inmiddels zijn we afgemeld.

#6: Geen rekeningen gehad van nederland onderneemt Auteur: stucsteen BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 0:52
    —
heb ook gezeik met nederland onderneemt waardeloze lui had incasso bureau aan de lijn en die man zei "dat ONS bedrijf ik bedoel het bedrijf nederland onderneemt" vaag dus incassobureau zal er ook wel bij horen misschien??

maar ik wil ook niet betalen en zoek meestanders

ik moet drie rekeningen hebben ontvangen maar heb niks gekregen

hoe moet ik dit aanpakken

#7:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 16:57
    —
Kreeg net een privé-bericht van TS. Kennelijk heeft hij overeenstemming met als tegenprestatie dit verhaal verwijderen. Ik zie niet in waarom ik daaraan moet meewerken.

#8:  Auteur: Jet BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 20:01
    —
En Meulenkamp blijkbaar ook Shocked

#9: Berichten opheven Auteur: meulenkamp BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011 15:46
    —
We hadden de berichten opgeheven omdat we dachten dat we er dan van af waren, maar Nederlandonderneemt houdt vol!

Ben jij ook door hun opgelicht neem dan aub even contact met me op door me een bericht te sturen...

#10: Nederland onderneemt, stelletje oplichters Auteur: Meneerfruit BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 18:11
    —
Wij zijn een half jaar geleden verhuisd. Nu kreeg ik vandaag via via een tweetal fakturen van Nederland Onderneemt via ons oude postadres.
Nu belasten ze ons voor het abonnement van twee websites! Het betreft hier enkel een vermelding op hun site, maar ze rekenen voor deze twee vermeldingen: 426,98 euro. Alleen deze bedragen zijn al gigantisch voor een vermelding.
Nu kregen wij dit telefonisch vorig jaar opgedrongen en door drukte zijn we hier mee accoord gegaan. Foutje, hadden we nooit moeten doen, maar het verhaal van de verkoper was heel mooi.
We hebben vorig jaar de rekeningen betaald, maar ook direct een opzegging gedaan. Dit opzeggen is standaard binnen ons bedrijf.
Nu sturen zij ons doodleuk deze niuewe facturen met verlenging. Factuurdatum is 14 februarie 2011 en de periode waarover het gaat, moet nog ingaan, 12-3.2011 tm 11-3.2012. Ik heb net telefonisch contact met ze gehad, dat wij direct opgezegt hebben. Hoe dit is gebeurd weet ik niet meer, kan er ook niets van terug vinden.
Kan iemand ons helpen tegen dit soort praktijken?

#11:  Auteur: zangeres88 BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 12:27
    —
ik werk er ook niet meer aan mee....lekker is dat, kreeg gister wéér een brief in de bus.. Ook ik ben opgelicht!!!

#12:  Auteur: meulenkamp BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 13:22
    —
Dat ik niet ga betalen aan deze oplichters is 1 ding, maar ik vind dat ze gestopt moeten worden. Heeft iemand nog tips?

Wie gaat er nou 213 euro betalen op een website met een pagerank van 1 of 2 (en dat is alleen nog maar de voorpagina) de andere pagina's hebben totaal geen linkwaarde, u zou hier zelfs nog door kunnen kelderen in de zoekmachines!

#13:  Auteur: meulenkamp BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 13:23
    —
Dat ik niet ga betalen aan deze oplichters is 1 ding, maar ik vind dat ze gestopt moeten worden. Heeft iemand nog tips?

Wie gaat er nou 213 euro betalen op een website met een pagerank van 1 of 2 (en dat is alleen nog maar de voorpagina) de andere pagina's hebben totaal geen linkwaarde, u zou hier zelfs nog door kunnen kelderen in de zoekmachines!

#14:  Auteur: Meneerfruit BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 17:18
    —
Zie hieronder mijn mailwisseling met Nederland onderneemt:
Hallo [Naam medewerker],

Onderstaand de e-mail van afmelding! Deze is verstuurd naar aanleiding van onze opzegging die wij jullie telefonisch al deden rond 18 maart 2010. Dit is gebeurd omdat wij nooit van jullie een opdrachtnummer hebben ontvangen, waardoor wij NIET via jullie website of link konden afmelden! Begrijp het nou eens!

Wij hebben dus wel op tijd onze opzegging gedaan. Als jullie nu zeggen dat jullie die e-mail niet ontvangen hebben dan zegt dit dus wederom meer over jullie dan over ons. Ik heb contact gehad met Tros Opgelicht en wat organisaties op internet. Jullie zijn overal bekend en worden gevolgd. Op het internet kom ik ook allerlei berichten tegen die melding maken dat Nederland onderneemt een oplichtersbende is.
Nu jullie zeggen dat mijn e-mail niet ontvangen is, en ik dus alleen maar kan opzeggen via een link waar ik een opdrachtnummer voor nodig heb, die jullie mij nooit gegeven hebben, ligt dit antwoord geheel in de lijn der verwachting!

Ook dit dossier gaat natuurlijk weer naar Tros Opgelicht, die met smart hierop zitten te wachten.

Nogmaals, de opzegging van onze zijde hebben jullie tijdig telefonisch en per e-mail gehad. Ik verwacht nu dus een reactie hierop, want via jullie link kan ik niets zonder opdrachtnummer.

Met vriendelijke groet,

Martijn Persoon

Van: [Naam medewerker]
Verzonden: maandag 28 februari 2011 14:31
Aan: Meneer fruit
Onderwerp: Re: fakt 2110452 en 2110451

Geachte heer Persoon,

Op 24 febr. 2011 hebben wij elkaar telefonisch gesproken. U had 5 vermeldingen, waarvan u er 2 heeft verlengt voor een jaar, waarbij wij u stilzwijgend kunnen verlengen. Dit was u al uitgelegd. Deze 2 facturen zijn dan ook terecht.

Om volgend jaar niet voor een verrassing te staan, kan ik u aanraden om deze 2 vermeldingen alvast op te zeggen.
Dit kunt u doen d.m.v. het contactformulier op www.nederlandonderneemt.nl/afmelden
Op 19 maart 2010 hebben wij geen mail van u ontvangen met een opzegging.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

--
Vriendelijke groeten,
[Naam medewerker]
Klantenservice

Hoofdstraat 96a/b
7901JT Hoogeveen
tel. 088 00 272 00 Klantenservice
klantenservice@nederlandonderneemt.nl
www.nederlandonderneemt.nl

De informatie opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren.

Op 25-2-2011 14:20, Meneer fruit schreef:
Helmond, 25 februari 2011

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 25 februari 2011 heb ik via via nog wat oude post gekregen die op ons oude vestigingsadres was binnengekomen.
Wij zijn in oktober 2010 verhuist van Venlo naar Helmond.

U belast ons voor de verlenging van ons abonnement op Utrecht onderneemt en Amsterdam onderneemt. Wij hebben tijdig dit abonnement opgezegd, dus deze facturen zijn onterecht aan ons verstuurd.

Op het moment dat wij iets afsluiten, betreffende abonnementen, dan worden deze kort na het afsluiten weeer opgezegd, omdat wij weten dat dit na een jaar vaak vergeten wordt.
Wij hebben ons abonnement op Utrecht onderneemt en Amsterdam onderneemt op 19 maart 2010 per e-mail opgezegd. Dit naar aanleiding van een telefoongesprek met een van uw medewerkers waar wij dit ook al telefonisch hebben aangegeven. Wij konden ons niet afmelden via de link op uw website, omdat wij geen ordernummer hebben.

Graag ontvang ik van u een credit nota van de huidig verstuurde fakturen of een bevestiging dat deze facturen kunnen vervallen.

Mvg

Martijn Persoon
Meneer Fruit
Postbus 487
5700 AL HELMOND
Telefoon: 0492 752709
Fax: 0492 752678
Mobiel: 06 46052748
E-mail: info@meneerfruit.nl
www.meneerfruit.nl

BTW nr: NL082674863.B02
Kamer van Koophandel nr.: 17233402

Onderstaand een email van onze opzegging:

Van: Meneer fruit [mailto:info@meneerfruit.nl]
Verzonden: vrijdag 19 maart 2010 13:51
Aan: 'info@nederlandonderneemt.nl'
Onderwerp: Opzegging abonnement

Venlo, 19 maart 2010

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij willen wij ons abonnement opzeggen op Amsterdam-onderneemt en Utrecht-onderneemt.

U ons gevraagd om een ordernummer in deze opzegging te vermelden, echter hebben wij van u nooit een schrijven of e-mail ontvangen met een ordernummer, dus deze kunnen wij u ook niet geven.

Wij gaan er vanuit dat deze opzegging zo voldoende is en ontvangen graag een bevestiging hiervan.

Met vriendelijke groet,

Martijn Persoon

Meneer fruit
Fresh Park Venlo loods 3823
Venrayseweg 132 C
5928 RH VENLO
Postadres:
Postbus 3009
5902 RA VENLO

Telefoon: 077 8080107
Fax: 08 42 21 82 24
Mobiel: 06 46052748
E-mail: info@meneerfruit.nl
www.meneerfruit.nl

BTW nr: NL082674863.B02
Kamer van Koophandel: Venlo 17233402

#15:  Auteur: dklok BerichtGeplaatst: za 12 mrt 2011 16:51
    —
Ook ik ben er helaas ingetuind!
Ik was welgeteld 1 uur te laat met afmelden (het was omstreeks 1.00u middernacht, dus was 30 dagen + 1 uur na aanmelding) en zit dus nu vast aan een jaarabonnement van maar liefst 213 euro wat ik natuurlijk helemaal niet wil. Natuurlijk hartstikke dom van me om me niet op tijd af te melden, maar ik vraag me af of ik er toch nog op de 1 of andere manier onderuit kan komen. Ik las ergens op een site waar adviezen worden gegeven dat het pas definitief is als je een contract opgestuurd hebt gekregen en die ondertekend terug hebt gestuurd en dat een telefonische overeenkomst dus helemaal niet zo bindend is.
Iemand tips/ideeen?

#16:  Auteur: meulenkamp BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2011 15:46
    —
de mensen achter Nederlandonderneemt.nl willen gewoon zoveel mogelijk mensen bang maken en daarmee zoveel mogelijk geld innen. Ze hebben diverse truucs om het "ja" woord tegen u te gebruiken. Bijvoorbeeld door de beloofde afmeld e-mail niet te versturen. Ik raad iedereen aan om aangifte te doen van oplichting en ook dit te melden bij http://www.fraudemeldpunt.nl/home.

Verder nooit meer het woord JA gebruiken bij gesprekken met callcenters...

Hun agressieve manier werkt wel want er zijn behoorlijk veel mensen die wel gewoon betalen! Maar dan ben je over een jaar weer de pineut want als je eenmaal betaald geef je toe dat je dit abonnement wel wilt...

daarna gewoon negeren en geen tijd meer aan vuil maken. want tijd is ook geld!

#17: Nederlandonderneemt zou gestopt moeten worden Auteur: design4u BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011 11:09
    —
Na een langdurige dreiging van Nederlandonderneemt wordt onze 'zaak' nu voor de kantonrechter gebracht. Ik wil dit wel doorzetten, al is het alleen maar om de andere ondernemers te waarschuwen voor dit soort valse praktijken. Het ongevraagd maken van een profiel, het aanbieden van een 30 dagen 'proefperiode', zonder waarschuwingen en met telefonische 'terreur' van na afmelding weer aanmelden en geen enkele intentie om iets voor de ondernemer te betekenen, puur om een bedrag afhandig te maken voor minimaal een jaar onzin.

Met de gelden die ze daarmee 'verdienen' kan de firma Dotsolutions VOF van [naam firmant 1] en [naam firmant 2] Juriscasso inhuren om de 'vervelende' wanbetalers te bedreigen. Velen kiezen dan kennelijk eieren voor hun geld?

Is er jurisprudentie over deze firma bekend? Veel andere firma's zijn wel te vinden met analoge werkwijzen. Wat mij opvalt is dat die veelal in het noorden gevestigd zijn.

Ook worden fora bewerkt om negatieve berichten te verwijderen (om TROS radar en dit forum: Meulenkamp).

Ik ben benieuwd naar reacties!

#18: Re: hetzelfde hier Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011 13:55
    —
[quote="meulenkamp"]
Quote:
Beste mensen,

heel grappig maar ik heb precies exact hetzelfde probleem, ik was ook druk, en had die e-mail ook verwacht om dit op te zeggen alleen die e-mail kwam niet... wat dus hun manier is om slapen rijk te worden.

wat een oplichters, ik kreeg gister een incassobrief van juricasso van 294,44 (hoofdsom was 213,49) want ik betaal niets.

dit kan toch niet? kunnen ze hier zomaar mee weg komen? ik ga dit dus echt niet betalen he!

ik ben echt heeeel boos.

#19: Re: Nederlandonderneemt zou gestopt moeten worden Auteur: rkuhlemeier BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 23:31
    —
mijn vrouw is er ook net ingetrapt. Durfde het niet tegen mij te zeggen en heeft nu dus net maar betaald (€225). Ik vond dit forum en ben benieuwd hoe het de deelnemers is vergaan sinds februari. ...?

#20: Aangifte Auteur: esthercasteleijn BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011 12:17
    —
Hallo allemaal,

Wij zijn er helaas ook mee in aanmerking gekomen en ook wij laten het er niet bij zitten.

Wij zijn druk bezig om je te laten stoppen maar dat kunnen we niet alleen.

We willen graag aangifte gaan doen en heo meer mensen we hebben die dat ook doen des te meer effect heeft het.

We hebben ook een advocaat om ons te helpen en te begeleiden om ze dus te stoppen.

Ze zijn bekent bij de rechters dus we kunnen dit met zijn alle stoppen.
DIT KAN ZO TOCH NIET LANGER

Als u mee wilt doen stuur me dan een berichtje dan kunnen we er wat aan gaan doen.

Mvg esther

#21: Re: Nederlandonderneemt zou gestopt moeten worden Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011 22:54
    —
Met de gelden die ze daarmee 'verdienen' kan de firma Dotsolutions VOF van [naam firmant 1] en [naam firmant 2] Juriscasso inhuren om de 'vervelende' wanbetalers te bedreigen. Velen kiezen dan kennelijk eieren voor hun geld?

Juricasso? Dat is toch dat bedrijf die als slogan voert: No Cure, No Pay? Nou, dat zegt al genoeg. Ze zijn geen gerechtsdeurwaarderskantoor, zei de man mij zelf aan de telefoon.

Laatst aangepast door LogicWebdesign.nl op di 28 jun 2011 22:41, in totaal 1 keer bewerkt

#22: Nederlandonderneemt.nl Auteur: PNZrour BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 16:27
    —
Ook ik ben er in getrapt, was twee dagen te laat met opzeggen!
heel wat straffe mails gestuurd en gebel. aan de telefoon werd meteen gemeld dat er geen credit nota gemaakt zal worden, ook niet door haar collega.......?
wat heb ik aan hun credit nota???
betalen doe ik zeker niet, nooit niet!
zij hebben op mail zwart op wit gezet dat zij per direct mijn vermelding zullen verwijderen, dat is ook gebeurt (of heb ik er nooit op gestaan??) en toch wille ze dat ik betaal, jammer voor hun!
Ook Juricasso aan de telefoon gehad, 3 keer. zeer slap figuur die ik sprak en zeker niet intimiderend. op de vraag of zij persoonlijke banden hadden met Nederlandonderneemt werd met zwijgen toegestemd, zoals ik al dacht.
op dit moment is juridisch van de vakbond hun op hun plek aan het zetten namens mij.

ze hebben aan mij echt een hele harde als ze door blijven zetten, niemand is zo koppig als ik.

voor diegene die op het moment de dupe worden van Nederlandonderneemt: wijs hun op deze blog.

groet,
Pascal

#23:  Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011 22:16
    —
Beste mensen,

Ze gaan me voor de rechter slepen en ik heb er zin in!!!! Ik heb namelijk veel meer bewijzen in handen tegen hun, dan ze zelf weten. Ze denken dat ik de zaak ga verliezen en ik 500 euri extra zal moeten betalen. Ik kan niet wachten! Ga even wat registers (en beerputten) open trekken.

Stuur je getuigenverklaring omtrent jou bevindingen van het betreffende bedrijf naar mijn priveadres (op te vragen per mail) Hoe meer, hoe liever...

Ik houd jullie op de hoogte!

Peter

#24:  Auteur: PNZrour BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011 14:00
    —
ik hoop ook nog op een uitnodiging van hun om aar de rechter te gaan, dat weten zij van mij ook.

Extra tip: mond tot mond reclame is de beste reclame die er is dus verspreid het (slechte) nieuws over Nederland Onderneemt en ze zullen in zeer korte tijd falliet zijn.

Pascal

#25:  Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011 17:49
    —
PNZrour schreef:
ik hoop ook nog op een uitnodiging van hun om aar de rechter te gaan, dat weten zij van mij ook.

Extra tip: mond tot mond reclame is de beste reclame die er is dus verspreid het (slechte) nieuws over Nederland Onderneemt en ze zullen in zeer korte tijd falliet zijn.

Pascal

De rechter zal beslissen Smile)))))))))) en ze denken dat ze gaan winnen. Ben benieuwd!? Hoorde via via dat ze al een zaak verloren hebben, dus......

#26:  Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011 17:49
    —
We vormen al een behoorlijke groep. Vecht jij ook tegen Nederland Onderneemt? Let me know! We zijn nog met en "verrassing" bezig.

#27:  Auteur: lyoto BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 13:25
    —
Wat raden jullie aan over het betalen (als je hem nog niet hebt betaald).
Wel of niet doen?

De grote vraag is of hier sprake is van acquisitiefraude.
Ik neem aan dat:
- Als dit wél het geval hoef je niks te betalen, immers sprake van fraude.
- Als dit niet het geval is moet je betalen, immers geen sprake van fraude.

Echter als ik rondzoek, blijkt dit af te hangen van de omstandigheden van het geval. Wat betreft dit geval is er nog geen eenduidig antwoord. Hoe kan ik weten waar ik het beste aan doe?

Voor hetzelfde geld ben je je geld kwijt als je betaald (oplichterspraktijken) en moet je een heel juridisch traject af gaan om je geld weer terug te zien. Echter als je niet betaald zullen zij, zoals blijkt uit dit topic, jou voor de rechter slepen. Ook een (niet geheel kosteloos) juridisch traject. Ik vraag me dan ook af of ik wel of niet zou moeten betalen.

Speelt het overigens ook nog mee of er al dan niet een contract is verzonden?

#28: Vennoten achter Nederland Onderneemt Auteur: royharmanus BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 12:34
    —
Beste mensen,

Ik heb het hetzelfde meegemaakt als jullie. Ik heb nog niet eens een email ontvangen om mij te kunnen afmelden via de site. Ik moet over ca. 11 dagen 213 euro betalen.

Dit zijn de vennoten:(staan ingeschreven als 'dotsolutions', 'nederlandonderneemt' en 'wijverkopenhet'):

Erwin Sebastian Bakker
http://www.linkedin.com/pub/erwin-bakker/5/13a/24a
Eikenlaan 12
7907 BJ Hoogeveen
geb. d.: 01-03-1980

Hendrik (Herold) Roelof Velema
http://www.linkedin.com/in/heroldvelema
De Vlegel 25
7908 PH Hoogeveen
geb. d.: 12-01-1982

Het bekende emailadres is:
info@dotsolutions.nl
tel: 0528269594

Laatst aangepast door royharmanus op vr 01 jul 2011 13:19, in totaal 4 keer bewerkt

#29:  Auteur: royharmanus BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 12:47
    —
Hendrik Roelof Velema staat ook bekend als Herold Velema.

Zie profiel gegevens over hem:
http://www.linkedin.com/in/heroldvelema

Dan weten we in ieder geval met wie we te maken hebben.

#30: Erwin Bakker Nederland Onderneemt Auteur: royharmanus BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 12:50
    —
Erwin Sebastian Bakker

#31: Re: Erwin Bakker Nederland Onderneemt Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 20:10
    —
royharmanus schreef:
Erwin Sebastian Bakker

Ja, ze laten hun sporen netjes na.

Inmiddels hebben jullie allemaal (op verzoek van mijn advocaat) een oproep van mij ontvangen met een verzoek. Neem dit in ieder geval serieus, dan is de zaak snel dichtgetimmerd!

Iedereen een prettig weekend en maak je niet te druk! Smile))

Peter

#32: gewoon niet betalen Auteur: zangeres88 BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 13:37
    —
Ik ben inmiddels al anderhalf jaar verder na hun eerste brief...Ik heb vanaf mei 2010 niks meer gehoord tot begin dit jaar....dan duik ik ineens weer op in hun systeem dus krijg ik wederom een betalingsdreiging van 2010 als ook een nieuwe factuur omdat natuurlijk mijn abonnement is verlengd. Ook hier heb ik op advies van mijn advocaat niet meer gereageerd. Nu is de laatste brief in maart geweest. In de laatste brief stond min of meer dat ik nu kan wachten op een deurwaarder.

Tot nu toe geen personen aan de deur gehad. Ze bluffen gewoon en hopen dat je op een gegeven moment knakt en gewoon maar betaald. Niet doen en ze druipen vanzelf af! Zet ook hun telefoonnummer in je telefoon...als je gebeld wordt weet je dan dat je niet op moet nemen...

groetjes en succes ermee!

#33: nederland onder(claimt) Auteur: ejv BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 11:23
    —
Ik kom bij toeval op dit forum
heb mij ingeschreven omdat ik ook dat gelazer heb met nederland onderneemt

heb gister de eerste incasso binnen gehad en een dreigmail.. heb ze gebeld dat ik daar niet van te spreken ben. ook heb ik een brief gestuurd naar ze dat ik dit aan Vara's kassa zal voorleggen. Daar antwoorden ze op met de woorden. : Als wij door negatieve reclame verlies lijden, zullen wij die kosten op U verhalen..

vriendelijk he.

Ik ben er ook ingeluist,, Alleen de aflog code die ze stuurde werkte niet en miste een cijver.. door zelf een aantal keer met de cijfers te spelen kreeg ik het voor elkaar.
alleen was het toen al te laat.. Ik word aangeslagen voor een banner die er niet staat en die ik uberhaut niet heb.. Ik ben NIET te vinden op hun website.. De eerste maand wel alleen met verouderde info van mn oude website.. ze plakken en knippen maar wat..

Onder valse voorwaardens ben ik er ingetuind en ga NIET betalen,, want er word immers geen product geleverd.. Buitendat is zo'n voice contract niet geldig (al zegt het inhcasso bureau van wel en dat ze altijd de rechtzaken winnen) omdat het wel eens iemand anders zou kunnen zijn en/of mischien was je ziek en verstond je hun niet goed..

graag hoor ik tips want ze vallen me echt lastig..

vriendelijke groet erik-jan

#34: Nederland onderneemt Auteur: jules2010 BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 15:33
    —
Beste gedupeerden van Nederland onderneemt,

Net als jullie ben ik ook in de mooie woorden van Nederland onderneemt getrapt. Een gratis proefmaand, die jezelf kan opzeggen in de afgesproken proefmaand. Nu heb ik alles gedaan wat ze verteld hebben over het stopzetten en nog willen ze dat ik voor een jaar ga betalen. Nederland onderneemt is erg in gebreke gebleven, link deed het niet, opzegbrief hebben ze niet ontvangen zeggen ze(dit n.a.v. dat het opzeggen via hun site niet mogelijk is wat wel op de site staat) Nu heb ik de voicelog ontvangen van ze en die klopt ook niet.
Graag wil ik iets collectief aanspannen, want op deze manier van zaken doen is niet gebruikelijk, want ze leggen de schuld bij jou en je kan nog een grote mond van ze verwachten ook.
Op fraudemeldpunt.nl kan je Nederland onderneemt melden en ictrecht weet ook heel veel.
Dus nu mijn vraag wie doet er mee???

#35:  Auteur: inez1512 BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 21:21
    —
Hoi,
Ik ben er ook ingeluisd. Alleen weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen.

#36: getuigenverklaring Auteur: esthercasteleijn BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 23:09
    —
Peter en ik zijn getuigenverklaringen bij elkaar aan het halen zo staan we samen sterk in de rechtzaal.

Als je ook gedupeerd bent net als ons stuur dan je verhaal op met je handtekening er onder naar.

Esther Casteleijn
Adm de Ruyterstraat 79
3361 VB
Sliedrecht

Zo kunnen we ze evt stoppen.

Peter en ik zullen niet stoppen totdat we alles hebben geprobeerd.

EN BETAAL ZE NIET... ZOLANG WE BLIJVEN BETALEN KUNNEN ZE NOG VANALLES MAKEN.

help ons.

#37: Getuigenverklaring Auteur: LogicWebdesign.nl BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 11:00
    —
Wie heeft er ook problemen met NO?

#38: Sluit je aan!!! Auteur: Een ondernemer BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 11:11
    —
We roepen iedereen op, die problemen ondervind met Nederland Onderneemt een getuigenverklaring te schrijven met de negatieve ervaringen, deze met blauwe pen te ondertekenen, deze in te scannen en te sturen naar stopnlonderneemt@gmail.com

Voor diegene die dit al gedaan hebben, geldt deze oproep niet, een verklaring is genoeg.

We sluiten het net langzaam maar zeker om deze mensen heen. Alleen samen kunnen we dit definitief stoppen. Het moet nu maar eens definitief afgelopen zijn met het gedreig en dit kinderachtige gedrag om mensen angst aan te jagen en op deze onofficiële manier van zaken doen!

We hopen dat we uw getuigenverklaring binnenkort kunnen verwelkomen.

Trouwens,.....ze schijnen verhuisd te zijn! Ik weet van niets!

Een medeondernemer!

#39:  Auteur: zangeres88 BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 11:20
    —
ik heb mijn brief net in elkaar gezet, bij elke zin die ik intikte werd ik weer woedender om hun wanpraktijken. Toch wel fijn dat ik niet de enige ben en dat we dus echt wat kunnen doen!

De brief zal één dezer dagen in de mailbox verschijnen. Nederland Onderneemt moet stoppen!!

#40: Nederland Onderneemt Auteur: FPS BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011 12:33
    —
Jaja, en wij zijn er ook ingetrapt (mijn vriendin althans).
Erg raar zaakje, duidelijke geval van acquisitie fraude IMHO.
We zitten nog te twijfelen tussen betalen (en er vanaf zijn) of de poot stijf te houden er een principe kwestie van te maken.
Kan wel erg slecht verkroppen dat twee van die haantjes een bedrijf runnen en argeloze (en met name nog naïeve starters) ondernemers geld af troggelen.
Maar heb dus aan de andere kant geen zin in alle tijd die we moeten gaan stoppen dan in het schrijven van brieven en telefoontjes. (maakt het nog duurder!).
What to do?
Let me know.

#41:  Auteur: Peter Knapen BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2011 20:09
    —
Dit geldt helaas ook voor mijn vriendin. Er wordt een maand lang gratis plaatsing beloofd. In het gesprek wordt niet gesproken over het feit dat de proefperiode automatisch omgezet wordt in een jaarabonnement. Alles is geheel vrijblijvend.

Dit wordt echter wel vermeld in de bevestiging die nadien gestuurd wordt. Er staat ook een link in met een afmeldcode. Mijn vriendin heeft dit niet gelezen en heeft nu dus een factuur gekregen. Inmiddels heb ik haar afgemeld, maar dus wel te laat.

Ik vraag me af in hoeverre dit nu rechtsgeldig is. Volgens mij is hier op zijn minst sprake van dwaling.

Ik zou graag vernemen hoe het proces bij jullie verder verloopt.

#42: nederland onderneemt Auteur: Onno Peper & Conny Gi BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 19:16
    —
Ook wij hebben problemen met nederland onderneemt.
Stilzwijgend verlengd tot een jaar en net te laat afgezegd, voor ons gevoel erin geluisd dus. Maar staan zij wel sterk juridisch???? Wij willen dit ook niet betalen omdat dit soort praktijken onethisch zijn. Wij weten nu ook niet zo goed hoe verder, willen wel participeren in deze kwestie.

Graag een reactie Onno en Conny

#43: Re: Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1 Auteur: Poca.nl BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 16:06
    —
Beste mensen,

Speciaal voor Nederland Onderneemt heb ik me hier geregistreerd.

Ik heb een factuur liggen van 213,49. Wat moet ik daar mee doen? Ik heb me inmiddels afgemeld via de afmeld link.

Ik vind het eeuwig zonde van mijn geld om de factuur te betalen maar dan ben ik er wel van af! Geld kost minder dan stress.

Ik heb al een mail gestuurd aan LogicWebDesign. Ik geef me graag op om een zaak te bouwen.

Bedankt.

roos

#44: Re: Nederland Onderneemt acquisitiefraude? artikel 7:46d lid 1 Auteur: Poca.nl BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 16:50
    —
Poca.nl schreef:
Beste mensen,

Speciaal voor Nederland Onderneemt heb ik me hier geregistreerd.

Ik heb een factuur liggen van 213,49. Wat moet ik daar mee doen? Ik heb me inmiddels afgemeld via de afmeld link.

Ik vind het eeuwig zonde van mijn geld om de factuur te betalen maar dan ben ik er wel van af! Geld kost minder dan stress.

Ik heb al een mail gestuurd aan LogicWebDesign. Ik geef me graag op om een zaak te bouwen.

Bedankt.

roos

Ik heb inmiddels een mail gekregen van Peter.

Bedankt in ieder geval!

#45: Factuur betaald. Auteur: Peter Knapen BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 21:12
    —
Quote:
Dit geldt helaas ook voor mijn vriendin. Er wordt een maand lang gratis plaatsing beloofd. In het gesprek wordt niet gesproken over het feit dat de proefperiode automatisch omgezet wordt in een jaarabonnement. Alles is geheel vrijblijvend.

Gisteren heb ik de opname van het gesprek opgevraagd. Hieruit blijkt toch dat er duidelijk gesproken wordt over een proefperiode van 30 dagen, die gevolgd wordt door een betaald jaarabonnement.
Aan het einde van het gesprek wordt gevraagd: 'Ga je hiermee akkoord?'. Hierop heeft ze duidelijk ja gezegd. Dit is voor mij dan ook voldoende reden om de factuur alsnog te betalen. Ik hoop wel dat ze hier iets van geleerd heeft.

#46:  Auteur: Jet BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 21:48
    —
En je weet zeker dat het gesprek niet gemanipuleerd is?

#47:  Auteur: Onno Peper & Conny Gi BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 18:52
    —
Hoe kan je nou weten dat het gesprek gemanipuleerd is?

#48:  Auteur: Jet BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 21:01
    —
Onno Peper & Conny Gi schreef:
Hoe kan je nou weten dat het gesprek gemanipuleerd is?

Als je het zelf terug hoort, hoor je toch of het authentiek is of niet? Je weet toch wat je geantwoord hebt op welke vragen?

Als iemand mij vraagt of ik het ermee eens ben dat na 30 dagen een jaarabonnement volgt weet ik of ik daar ja of nee op heb geantwoord.

Ze kunnen een "ja" van bv mij wel ingevoegd hebben op een plek waar ik het absoluut niet gezegd heb.

------

Als er halverwege het gesprek wordt gesproken over die 30 dagen proef, gevolgd door het aangeven van een betaald jaarabonnement en pas aan het einde van het gesprek word je gevraagd of je daarmee akkoord gaat zal waarschijnlijk alleen die 30 dagen proef zijn blijven hangen en zal je daar natuurlijk "ja" op antwoorden.

Ook dat is een vorm van manipulatie, alleen zal dat niet makkelijk te bewijzen zijn vrees ik.

#49:  Auteur: Peter Knapen BerichtGeplaatst: di 23 aug 2011 19:37
    —
Ik heb het meerdere malen geluisterd en het lijkt authentiek. Nogmaals, ik heb hen helaas niet zelf aan de lijn gehad maar mijn vriendin. Haar stem is tijdens de opname meerdere malen te horen.

#50: Re: getuigenverklaring Auteur: davegaastra BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013 15:16
    —
Hallo Esther,

Ik heb ook problemen met NO. Heb ongeveer een half jaar geleden ook een paar keer "ja"gezegd tegen een vriendelijke dame van NO. 1 dag erna kreeg ik van een collega de tip er niet in te trappen. Ik heb toen geprobeerd het op te zeggen en dit telefonisch en via de mail gedaan. Op de mail kreeg ik keurig te horen dat het niet mogelijk om van de aankoop af te zien en dat deze aankoop automatisch stopt na 13 maanden. Ik heb verder geen actie ondernomen en dus ook niet betaald. Op 21 september kreeg ik via de mail een laatste betalingsherinnering. Hier heb ik ook niet op gereageerd. Vandaag ontving ik een brief van Juricasso waarin ze me sommeren binnen 5 dagen de hoofdsom & kosten te betalen. Ik word hier niet direct nerveus van maar vraag me wel af wat ik kan en moet doen. Vandaar dat ik op dit forum uitkwam. Ik begrijp dat er een aantal gedupeerden zijn die jullie in kaart aan het brengen zijn. Ik wil me hier graag bij aansluiten. Ik heb alle correspondentie in mijn mailbox staan en wil je die met liefde doorsturen. Mijn email-adres is dave@gaastra.cc. Ik hoor graag van je. Groet, Dave Gaastra

#51:  Auteur: Dr. Default BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013 13:55
    —
Wees gewaarschuwd: Ik kreeg vandaag een factuur en aanmaning van een klant. Het lijkt er dus op dat men nog steed actief is.

En zelfs uitgebreid is: het heet vanaf 1 april 2013 (hoe verzin je het!) onderneemtgroep.nl staat er trots op de factuur.
Ik vraag me af of het dan niet als georganiseerde misdaad moet worden bestempeld en niet als simpele enkelvoudige aquisitiefraude? Exclamation

#52:  Auteur: jordy272 BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 22:19
    —
Dr. Default schreef:
Wees gewaarschuwd: Ik kreeg vandaag een factuur en aanmaning van een klant. Het lijkt er dus op dat men nog steed actief is.

En zelfs uitgebreid is: het heet vanaf 1 april 2013 (hoe verzin je het!) onderneemtgroep.nl staat er trots op de factuur.
Ik vraag me af of het dan niet als georganiseerde misdaad moet worden bestempeld en niet als simpele enkelvoudige aquisitiefraude? Exclamation

Inderdaad ze bestaan nog.
Ook hier helaas opgelicht door onderneemt groep / Nederland onderneemt.

Is er nog sprake van een rechtszaak?

Ook weet ik bijna zeker dat ze het audio bestand manipuleren,
Ik heb geen JA gezegd op een abonnement, ook geen proef abonnement.

#53:  Auteur: Eidhof BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 17:35
    —
jordy272 schreef:
Dr. Default schreef:

Inderdaad ze bestaan nog.
Ook hier helaas opgelicht door onderneemt groep / Nederland onderneemt.

Is er nog sprake van een rechtszaak?

Ook weet ik bijna zeker dat ze het audio bestand manipuleren,
Ik heb geen JA gezegd op een abonnement, ook geen proef abonnement.

Misschien een idee om iemand te laten bellen die het gesprek óók opneemt + filmt.

En is er nog een rechtszaak gaande?

#54: onderneemtgroep.nl Auteur: ssoeltaa BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 14:24
    —
Helaas heb ik dezelfde negatieve ervaring met onderneemtgroep.nl. Het zijn echt een stel oplichters. Het wordt tijd dat die gasten eens gestopt gaan worden en ik ben echt niet van plan om te gaan betalen.

#55: de onderneemt groep Auteur: esperienza BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2014 13:13
    —
is nu 3 jaren na jullie laatste bericht over "De Onderneemt groep".
Hoe is het afgelopen? ze bestaan nog en ik ben er nu slachtoffer van geworden

#56: onderneemtgroep Auteur: fmj BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 13:50
    —
nog een slachtoffer hier.
Ik heb het gemeld aan het steunpunt acquisitiefraude.
zij adviseren op generlei wijze met hen te corresponderen of te telefoneren.

#57: Opgelicht door Nederland Onderneemt Auteur: Debbyv BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 18:23
    —
Ook ik ben er ingetrapt. Een vrouw belde met het aanbod voor een gratis proefperiode van 10 dagen. Zij zouden een opdrachtbevestiging sturen en daarbij de conceptversie van de tekst zoals het op de website zou komen te staan.
De lijn was onduidelijk dus ik heb de bedrijfsnaam niet goed gehoord tijdens het gesprek. Omdat een e-mail met opdrachtbevestiging en een concepttekst uitbleef, ging ik er vanuit dat er niets geschreven was, de proefperiode niet ingegaan was en ik niet op een website zou staan met mijn bedrijfprofiel.

Na twee weken krijg ik ineens een factuur van €302,- en of ik deze wilde betalen voor een jaar abonnement....
Ik heb direct contact met hen opgenomen en de situatie uitgelegd, maar de vrouw van de administratie had daar geen oor naar. Ze werkten niet met concept teksten en een opdrachtbevestiging zou ik ontvangen hebben (niet dus).
Ze wees me op de voorwaarden en ondanks mijn velen bezwaarmails, bleven ze volhouden dat het abonnement niet geannuleerd kon worden omdat ik niet op tijd was met annuleren.

Zojuist heb ik de eerste aanmaning gekregen via de mail en ik weet niet goed wat ik moet doen. Hier wordt aangegeven om niet in te gaan op de facturen en vooral niet te betalen.
Maar op nog meer kosten zit ik niet te wachten aangezien ik net 4 maanden geleden met mijn bedrijf begonnen ben.

Wat zou ik in deze situatie moeten doen?

#58: Niet betalen! Auteur: fmj BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2014 14:29
    —
De heer Pesman van Pesman Advocaten telefonisch gesproken over de Onderneemt groep.

Als ik iets niet doe dan kan dat nooit stilzwijgend omgezet worden in een overeenkomst.
Ik heb niets getekend of schriftelijk bevestigd dus zij hebben niets. Een voicelog zegt niets.

Laten zij maar aantonen dat ze een rechtsgeldige overeenkomst hebben gesloten.
Zij durven waarschijnlijk de rechtsgang naar de rechter niet aan.
Want dit zal dan als een boomerang werken en hun bron van inkomsten teniet doen.

Advies was:
Niet reageren op de aanmaningen
Niet betalen
En als er een incassobureau komt, het verhaal vertellen
Mochten ze wel naar de rechter gaan dan kan Pesman helpen

#59: Ook opgelicht door Nederland Onderneemt Auteur: Avalon BerichtGeplaatst: za 30 aug 2014 12:56
    —
Ook wij zijn slachtoffer geworden van deze leuke jongens. Mijn man heft éé keer de zakentelefoon beantwoord omdat ikzelf met zware longontsteking op bed lag, hij was net herstellende van een hartinfarct en niet met zijn hoofd bij het gesprek, via een telefoon log heeft hij in zijn afwezigheid akkoord gegeven voor vermelding. Toen ik daar achter kwam en per mail heb afgemeld was ik net twee dagen te laat volgens hun. Vreemde is dat mijn echtgenoot niet beslissingsbevoegd is voor mijn eenmanszaak en dat wil men daar niet accepteren. Vervolgens willen ze hem als prive person aanspreken blijkens hun mails maar sedert 23 juni jl geldt er voor particulieren een minimale opzegtermijn van 1 maand dus dit zou wel op tijd zijn.
Vervolgens komt er een incassobureau met een brief geadresseerd aan mijn onderneming, natuurlijk heb ik een aangetekende brief verzonden met daarin bovenstaand verhaal en de melding dat er absoluut niet betaald gaat worden.
Iemand van jullie misschien nog wat hints of tips om hier van af te komen?

#60:  Auteur: DeOndernemer BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014 11:31
    —
...

#61: Artikel 46d Vervallen per 13-06-2014 Auteur: sjoerdotter BerichtGeplaatst: za 01 nov 2014 0:44
    —
Artikel 46d [Vervallen per 13-06-2014]
Bron: www.wetten.nl

#62:  Auteur: Duurzame D&P BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2015 11:35
    —
Ik heb de indruk dat Nederland Onderneemt dan toch in ieder geval haar leven wel gebeterd heeft. Wij maken sinds kort gebruik van de promotie mogelijkheden van Nederland Onderneemt en zijn tot nu toe zeer tevreden over de geboden dienstverlening.

Nico van der Wel
Pro-bono Adviseur
Platform Duurzame Diensten en Producten.

#63:  Auteur: Esther71 BerichtGeplaatst: di 25 aug 2015 10:44
    —
Ik heb daar een hele andere mening over.

Deze week komt hun zgn. incassobureau langs om het verschuldigde bedrag te innen....

Dus deze boeven zijn nog steeds op het oude vertrouwde pad bezig om nog meer slachtoffers te maken en kleine zelfstandigen legaal af te persen!

De politiek laat op zich wachten......, en de teller gaat omhoog.......

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl