Dakkapel plaatsen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Dakkapel plaatsen Auteur: Vvl BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010 12:38
    —
Goedendag,


Ik hoop dat ik mijn vraag onder het juiste gedeelte van dit forum stel.

Ik heb een huis (2-onder-1-kap) waarbij het dak gebouwd is in de jaren 30 stijl. Aan de achterzijde van het huis op de eerste verdieping heb ik 2 kamers, 1 met een plat dak en 1 met een schuin dak. De zolderverdieping heeft geheel een schuin dak.
Ik wil op zolder graag een dakkapel plaatsen, maar volgens de gemeente mag dat niet vergunningsvrij. Ze zeggen dat de dakvoet het laagste punt van het dak is, en dat loopt bij mij dus t/m de 1e verdieping. Dan is de afstand tussen een dakkapel op zolder en de dakvoet automatisch te groot om vergunningsvrij te bouwen.
Als je zou meten tot het vlakke dak van de andere kamer, dan zou het wel kunnen, maar zo werkt het volgens de gemeente niet.

Een vergunning aanvragen heeft volgens de gemeente geen zin, want ze keuren hem toch af als je niet aan vergunningsvrij bouwen voldoet. Deze uitspraak vind ik raar, maar volgens mij kan je hier weinig aan doen. Dit zetten ze toch niet zwart op wit.


Weet iemand of het klopt wat de gemeente zegt?

Alvast bedankt!

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010 18:12
    —
Dat je voor een dakkapel een vergunning nodig heeft verbaast mij in ieder geval niets.

Vvl schreef:
Een vergunning aanvragen heeft volgens de gemeente geen zin, want ze keuren hem toch af als je niet aan vergunningsvrij bouwen voldoet.

Als de gemeente dit zo heeft gezegd, dan is dat minimaal onvolledig. Het is denkbaar dat een vergunningaanvraag zal worden afgewezen, maar de onderbouwing van de afwijzing zal uit meer moeten bestaan dan "want niet vergunningsvrij".

Wil je iets op papier, dan moet je een vergunning aanvragen. Ben je het niet eens met een eventuele weigering, dan kun je in bezwaar en beroep.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl