The law firm school of de Beroepsopleiding ?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: The law firm school of de Beroepsopleiding ? Auteur: LisettedeGroot BerichtGeplaatst: za 13 nov 2010 18:30
    —
Hoewel ik nog niet zover ben, zie ik dat je als advocaat tegenwoordig 2 mogelijkheden hebt om je te laten opleiden. De Beroepsopleiding is mij duidelijk (prima informatie gevonden op de website van de Orde). Een bekende mailde mij wat oude toetsen, die een redelijk beeld geven.

Maar nu de nieuwe Law firm school. Ik vind het maar wat vaag klinken. Zijn daar oude tentamens van te krijg? Of houden ze die geheim? Ik denk dat er heel wat mensen zijn die hier belangstelling voor hebben! Very Happy

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 13 nov 2010 20:11
    —
http://www.thelawfirmschool.nl/FAQ.aspx

De LFS vervangt voor de advocaatstagiaires van de deelnemende kantoren het onderwijs in de cognitieve vakken van de beroepsopleiding van de Orde. De overige vakken van de beroepsopleiding moet je wel volgen. Je doet de examens van de beroepsopleiding.

#3:  Auteur: IDH BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 15:43
    —
De Law Firm is opgezet vanwege het uitblijven van de modernisering van de beroepsopleiding en de aanhoudende klachtenstroom over het abominabele niveau van deze opleiding. Ik kan het beamen. Hartstikke gezellig, maar je doet geen kennis op.

Als je een keuze zou hebben (en die heb je niet), dan zou ik kiezen voor de Law Firm. De keuze begint en eindigt echter - zoals Bona Fides eigenlijk al aangeeft - bij de keuze voor het kantoor waar je gaat werken. De aangesloten kantoren geven je geen keuze. Je doet in dat geval de Law Firm met de verplichte toetsen van de beroepsopleiding.

#4:  Auteur: ksan BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 20:07
    —
Slagingspercentage van de deelnemers aan de gewone beroepsopleiding schijnt iets hoger te liggen dan LFS-deelnemers.



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl