Eenzijdige aanpassing contract en voorwaarden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Eenzijdige aanpassing contract en voorwaarden Auteur: EricStapper BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 13:40
    —
Beste,

Februari 2010 heb ik een contract gesloten met een telecom bedrijf voor de huur van een 0800 nummer. Het contract is gesloten voor de duur van 1 jaar met een opzegtermijn van 2 maanden. Zonder opzegging zal het contract verlengd worden met wederom 12 maanden.

Nu het volgende. Op 1 november jl. heb ik een e-mail ontvangen met een speciale aanbieding. Dit zou inhouden dat het telecom bedrijf de KPN aansluiting zal overnemen en aanbieden tegen een lager tarief. Ook hebben ze aangegeven dat de maandelijkse abonnementskosten van het 0800 nummer omhoog gaan met ingang van de volgende maand. Het nieuwe tarief is niet bekend gemaakt. Mocht er van mijn kant niet gereageerd worden binnen 6 dagen dan gaat telecom bedrijf automatisch ervan uit dat ik akkoord ga met de aanbieding.

Tevens ben ik er achter gekomen dat er nieuwe algemene voorwaarden van kracht zijn sinds 1 oktober 2010. Hierover heb ik geen bericht ontvangen. De aanpassingen:

- Opzegtermijn 3 maanden i.p.v. 2 maanden
- Contract wordt stilzwijgend verlengd met 24 maanden i.p.v. 12 maanden
- Clausule dat er akkoord wordt gegaan met de nieuwe dienst (overname KPN aansluiting)

Naar mijn gevoel klopt hier niets van. Is de wijze waarop het telecom bedrijf handeld legaal? Kan ik het contract vroegtijdig ontbinden?

Met vriendelijke groet,

Eric



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl