Advocaat inzake familie-/personenrecht EHRM
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: Advocaat inzake familie-/personenrecht EHRM Auteur: nudea BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 15:23
    —
Hallo allemaal,
Ik ben naarstig op zoek naar een advocaat met ervaring in het procederen bij het EHRM en dan met name op het gebied van familie- en personenrecht. (immigratierecht zou ook nog kunnen door de raakvlakken art.8 e.d.)
Ik heb tot nu toe gebruik kunnen maken van toevoegingen, en ben (helaas) genoodzaakt ook voor deze gang hiervan gebruik te maken.

Heeft iemand een suggestie of goede manier om een geschikte advocaat te vinden, laat het mij ajb weten! Elke hulp is welkom! Exclamation

Zoeken op internet heb ik uiteraard al gedaan, evenals andere advocaten gevraagd, maar dat heeft nog niets opgeleverd. Sad

#2:  Auteur: Prawo BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 12:12
    —
Naar Straatsburg kun je pas als er in Nederland geen mogelijkheden meer zijn.
Heeft de Hoge Raad zich in jouw geval al uitgelaten?
Zo ja is die uitspraak gepubliceerd op rechtspraak.nl zodat we die kunnen lezen?

Bedenk dat er jurisprudentie is die de kinderen aan de vader toewijst omdat de rechter een verhuizing van de kinderen met de moeder van Utrecht naar Groningen al niet in het belang van die kinderen acht. Kun je nagaan wat er van een vertrek naar Azië zal worden gedacht.

Omdat er raakvlakken zijn met kinderontvoering zou je een advocaat kunnen benaderen die daar ervaring mee heeft.
Navraag kun je doen bij het Centrum Internationale Kinderontvoering.

Heel verstandig dat je zaken vooraf wilt regelen want anders maak jij je strafbaar.
Quote:
Uitspraak Hof Arnhem 19 juli 2010 bevoegdheid OM

In een recente uitspraak heeft het Hof Arnhem (Hof Arnhem 19 juli 2010, LJN: BN2989) een vader strafbaar gesteld van onttrekking aan het ouderlijk gezag op grond van artikel 279 Sr. In deze zaak is het strafbare feit in het buitenland gepleegd en niet in Nederland. Het Hof heeft aangenomen de Nederlandse rechter rechtsmacht heeft.
Dit betekent het volgende. Wanneer twee ouders en een kind op vakantie zijn in het buitenland en één van de ouders het kind ontvoert, de andere ouder in Nederland aangifte kan doen van onttrekking aan het ouderlijk gezag en het Openbaar Ministerie bevoegd is te vervolgen.



.



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl