Schuldeisers bij executoriaal beslag verplicht tot actie?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Schuldeisers bij executoriaal beslag verplicht tot actie? Auteur: benehaby BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010 23:09
    —
Zijn schuldeisers bij een executoriaal beslag op een woning ook verplicht de woning binnen een bepaalde tijd ook daadwerkelijk te koop aan te bieden en te verkopen?

Of mogen ze daarmee zo lang wachten als ze willen? Of zelfs helemaal nooit verkopen? (theoretisch gezien)

#2:  Auteur: LaRoche BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010 23:27
    —
http://ec.europa.eu/civiljustice/enforce_judgement/enforce_judgement_lit_nl.htm
Quote:
Verkoop van bezittingen. Dit is de verplichte verkoop bij opbod via firma's die zich bezighouden met handel in of overdracht van bezittingen, de overdracht aan de eiser, de verkoop aan een koper die door de schuldenaar is voorgesteld, of enige andere vorm van verkoop van in beslag genomen bezittingen die direct of indirect toebehoren aan de schuldenaar.


Volgens de site van de Europees Justitieel Netwerk in burgerlijke en handelszaken betreft het hierbij een verplichte verkoop. Lijkt mij dus dat het inderdaad verplicht is om de boel te verkopen, los van het feit waarom een deurwaarder een huis langer wil vasthouden!

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 1:19
    —
Ik denk niet dat TS geïnteresseerd is in het recht van Litouwen.

#4:  Auteur: LaRoche BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 10:41
    —
hmm, bij nader inzien denk ik dat ook niet. Mijn excuses, volgende keer beter kijken!

#5:  Auteur: benehaby BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 11:13
    —
Dus, het antwoord is 'nee, ze zijn niet verplicht' ?

#6:  Auteur: Yetl BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010 9:37
    —
benehaby schreef:
Dus, het antwoord is 'nee, ze zijn niet verplicht' ?

Dat is wel een hele snelle conclusie. Maar het antwoord is ja. Er bestaat geen wettelijke plicht om de 'boel' te verkopen. Zeker bij een kleine onderwaarde ten opzichte van de hypotheek wordt er vaak gewacht, bijvoorbeeld totdat een schuldenaar zelf zijn woning wil verkopen.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl