kan je ook studieboeken van een druk eerder gebruiken?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: kan je ook studieboeken van een druk eerder gebruiken? Auteur: johandewaard BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010 16:06
    —
Beste forum leden, ik ben nieuw dus sorry als het hier verkeerd staat.

Ik ga in september hbo rechten deeltijd doen aan de haagse hogeschool

Nu zijn daar uiteraard boeken voor nodig, op de literatuurlijst staat steeds laatste druk, weet iemand of het mogelijk is om een verouderde druk te kopen? scheelt wel geld en volgens mij qua inhoud van de boeken niet zoveel.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010 16:44
    —
Het is heel erg afhankelijk van het vak en soort boek (en of de druk ervoor al echt oud is of slechts 1 jaar).

Verwijzingen die docenten opgeven zullen vaak niet kloppen (je zult dus duidelijk moeten krijgen welke stof je precies moet voorbereiden). Je hebt niet de meest recente jurisprudentie. Het zal dus meer alertheid van je vragen.

Anderzijds denk ik ook dat soms te gemakkelijk de nieuwste druk voorgeschreven wordt terwijl een oudere druk had kunnen volstaan. Denk daarbij aan de meer beschouwende vakken als encyclopedie van het recht, rechtsgeschiedenis etc..

Je zou eens een recente versie moeten inzien. Vaak staat erin wat de wijzigingen zijn ten opzichte van het jaar ervoor.

Ik gebruik af en toe overigens nog wel handboeken die ik al tijdens het 1ste jaar heb moeten aanschaffen. Dat is en blijft dus een investering voor meerdere jaren.

#3:  Auteur: KMvdB BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2010 11:01
    —
Even vragen aan de docent zelf (niet aan de secretaresse want die lepelt gewoon op wat op de literatuurlijst staat vermeld) Daarnaast kun je op marktplaats.nl vaak de huidige druk vinden van boeken tegen verminderde kosten. Ik zou ook even wachten met aanschaffen tot na het 1e college. Docent geeft dan vaak zelf al aan of de nieuwe druk vereist is of dat een oudere nog volstaat.

#4:  Auteur: johandewaard BerichtGeplaatst: do 12 aug 2010 20:20
    —
tot nu toe super bedankt voor de antwoorden, ik wacht dan gewoon eerst even de docent af.

En idd, via marktplaats is altijd wel iets goedkoper aan een boek te komen.

zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met hbo rechten deeltijd op de haagse hogeschool?



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl